PARTNER PORTALU
  • BGK

Błaszczak: Trzeba zbliżyć urzędy do obywateli. Mieszkaniec jest najważniejszy

  • PAP/AT    11 stycznia 2016 - 13:21
Błaszczak: Trzeba zbliżyć urzędy do obywateli. Mieszkaniec jest najważniejszy
- Naszą zasadą jest to, żeby mieszkańcy mieli jak najbardziej ułatwiony dostęp do urzędu - powiedział Błaszczak (Mariusz Błaszczak, fot. Adrian Grycuk/wikipedia/CC BY-SA 3.0 PL)

To mieszkańcy są najważniejsi nie urzędnicy; urzędnicy mają służyć załatwieniu spraw dotyczących obywateli - mówił w minister SWiA Mariusz Błaszczak, podczas uroczystego otwarcia Wydziału Obsługi Mieszkańców w siedzibie starostwa powiatowego w Pruszkowie.




Minister zapowiedział, że podobne rozwiązania - zbliżające urzędy do obywateli - resort będzie chciał wprowadzać także w innych urzędach oraz w formacjach podległych MSWiA.

"To co możemy zobaczyć w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie to jest dobry przykład. Rzeczywiście naszą zasadą jest to, żeby mieszkańcy mieli jak najbardziej ułatwiony dostęp do urzędu. To mieszkaniec jest najważniejszy, a nie urzędnik, urzędnik służy załatwieniu spraw jakie dotyczą mieszkańca" - podkreślił Błaszczak.

Dodał, że resort przyjmie "zasadę odtworzenia tych posterunków policji, które zostały zlikwidowane za czasów rządów koalicji PO-PSL".

"Uważamy, że Polska lokalna powinna być wzmacniana, a nie likwidowana. Niestety przez ostatnie osiem lat możemy wskazać wiele przykładów - czy to zamknięcia połączeń kolejowych czy autobusowych, czy właśnie posterunków policji czy urzędów pocztowych. To była błędna polityka. Będziemy robić wszystko żeby odtworzyć te posterunki, żeby ludzie mieszkający w Polsce lokalnej mieli dostęp do usług publicznych" - dodał minister.

Z kolei wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera, która jako starosta pruszkowski, rozpoczynał pracę nad nowym WOM zapowiedział, że również w swojej nowej funkcji "będzie się starał maksymalnie zbliżać urzędy do mieszkańców". "Żeby oni (mieszkańcy), czuli, że urzędy są w ich sprawie, tymi, które załatwiają dla nich te sprawy. To nie kwestia słów ale czynów" - zaznaczył.

Czym nowy wydział różni się od poprzedniego? Jak wyjaśnia jego naczelnik Rafał Werbanowski przede wszystkim sposobem przyjmowania interesantów.

"To zupełnie inna filozofia i podejście pracowników do interesantów. Do tej pory pracowaliśmy w zamkniętych pomieszczeniach. Teraz interesanci są obsługiwani na siedząco przy otwartych stanowiskach, przez osoby do tego przeszkolone" - mówił.

W nowym wydziale, w jednym miejscu, można załatwić większość urzędowych sprawy - m.in. dotyczących rejestracji pojazdów i praw jazdy. Działa komputerowy system kolejkowy, przewidziano też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także rodziców z dziećmi - jest m.in. kącik zabaw dla dziecka i pomieszczenie z przewijakiem.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Obywatel, 2016-01-12 07:30:40

    Ale nowość ! W kraju w WIELU urzędach tak jest od dawna ! Za to Pan minister "......zapowiedział, że podobne rozwiązania - zbliżające urzędy do obywateli - resort będzie chciał wprowadzać także w innych urzędach ...." I jak to bywa - sukces ma wielu ojców, a porażka .... żadnego. Zobacz...ymy jak urzędnik - minister pomoże w ułatwieniu załatwiania spraw mieszkańców.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.