Inwestycje przy S-7 priorytetem dla SSE z pięciu województw

Promowanie i przygotowanie oferty inwestycyjnej dla terenów wokół rozbudowywanej drogi ekspresowej S-7 z Pomorza do Małopolski - to główne założenia porozumienie o współpracy przedstawicieli SSE z pięciu województw, przez które przebiega trasa.
Inwestycje przy S-7 priorytetem dla SSE z pięciu województw
S-7 -wizualizacja węzła Elbląg Zachód (fot.mat.pras.)

List intencyjny ws. współpracy podpisali w piątek (26 czerwca) w Kielcach szefowie Krakowskiego Parku Technologicznego, Specjalnej Strefy Ekonomicznej (SSE) "Starachowice", Warmińsko-Mazurskiej SSE, Pomorskiej SSE i Tarnobrzeskiej SSE "Euro-Park Wisłosan".

Podobne porozumienie, dot. wspierania inicjatyw służących rozwojowi gospodarczemu samorządów położonych przy S7, podpisali przedstawiciele zarządów województw: małopolskiego, świętokrzyskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego.

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński powiedział podczas konferencji inaugurującej porozumienie, że polska gospodarka potrzebuje "nowego impulsu rozwojowego". W opinii wicepremiera w myśleniu o prowadzeniu biznesu najważniejsza jest zmiana postaw i zaufanie - także w relacjach państwo-przedsiębiorca - oraz współpraca m.in. rządu, samorządów i przedsiębiorców.

S-7 to nie tylko droga 

"+Siódemka+ to przede wszystkim wizja wspólnej aktywności. To nie tylko droga, która ma łączyć porty z południowymi sąsiadami, to także myślenie o tym, co jest obok niej; spinanie głównych szlaków komunikacyjnych z polską przedsiębiorczością, możliwością inwestowania, kształcenie ku zatrudnieniu i zwiększanie zatrudnienia" - podkreślił wicepremier.

Zdaniem wiceministra gospodarki Arkadiusza Bąka, po rozbudowaniu całej "7" do parametrów trasy ekspresowej, dla potencjalnych inwestorów ważna będzie nie odległość od Warszawy, ale pakiet usług, jaki przyciągnie do rozpoczęcia działalności w konkretnym miejscu. W jego opinii, dla przedsiębiorców najważniejsze nie są zwolnienia z podatków, a przyszłość firmy, np. to, czy będą mieli w okolicy kadrę, kształconą pod potrzeby prowadzonej działalności.

Według inicjatorów porozumienia z SSE, dokończenie rozbudowy drogi krajowej S-7 jest szansą na rozwój eksportu i rozwój inwestycji - co poprawi jakość życia mieszkańców pięciu regionów. Porumienienie ma pomóc w przygotowaniu wspólnej oferty inwestycyjnej stref, w promocji i lobbowaniu na rzecz wprowadzania rozwiązań, potrzebnych do realizacji projektu.

Droga ekspresowa S7, o docelowej długości ok. 720 km, ma połączyć Straszyn k. Gdańska (woj. pomorskie) z Rabką (woj. małopolskie). Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów "ekspresówki" trwa od kilku lat. Część inwestycji już zrealizowano. Niektóre odcinki są w budowie, wobec części trwa postępowanie przetargowe, inne są "w przygotowaniu" - wynika za mapy zamieszczonej na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Według wyliczeń przedstawionych na konferencji, wzdłuż drogi S-7 na przedsiębiorców czeka ponad 1600 ha potencjalnych terenów inwestycyjnych.

Jak mówiła prezes zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego Wiesława Kornaś-Kita, rozbudowa "7" w Małopolsce pozwoli przede wszystkim na rozwój gospodarczy północno-wschodnich obszarów regionu, wzmocni też procesy rewitalizacji Nowej Huty. "Mamy tereny inwestycyjne, ale przedsiębiorcy muszą do nich dojechać. Dziś już nikt nie pyta +jak daleko?+, tylko +jak długo?+" - podkreśliła w rozmowie z dziennikarzami.

Z kolei prezes Starachowickiej SSE Cezary Tkaczyk podkreślał, że trasa nr 7 jest "kręgosłupem" komunikacyjnym woj. świętokrzyskiego. Połowa z ok. stu kilometrów drogi nr 7 przebiegającej przez region ma już parametry trasy ekspresowej. Jak dodał prezes, ważne jest także dobre skomunikowanie innych dróg województwa z S7.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ot, ciekawostka S7 ma połączyć Gdańsk z Czechami!!! A co na to Słowacy? Przepuszczą do Czech? Autorze tekstu - widać, że z wykształceniem humanistycznym jesteś daleko w lesie.

Albert, 2015-06-29 11:12:36 odpowiedz

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że wiele innych dróg na terenie Polski, gdzie ruch samochodów jest mniejszy niż na 7, jest w priorytecie, a my musimy udowadniać,
że to właśnie S7 powinna być w priorytecie i połączyć dwa największe miasta w Polsce, a do tego dochodzi nasze okno na świ
...at Gdańsk z portem kontenerowym, który ma aspiracje do przeładunków na poziomie ok 4 mln TUE!!! rozwiń

gość, 2015-06-27 01:14:13 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE