PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak przyciągnąć inwestorów do miast? Konieczne stworzenie warunków do inwestowania

  • InfoWire.pl/AT    21 czerwca 2017 - 11:25
Jak przyciągnąć inwestorów do miast? Konieczne stworzenie warunków do inwestowania
Miasta powinny zaoferować inwestorom dobry klimat inwestycyjny (fot.fotolia)

Miasta powinny być w stanie zaoferować to, co dla inwestorów jest najważniejsze. Przede wszystkim dobry klimat inwestycyjny - mówi Anna Hejka z funduszu Poland Growth Fund III, inwestora platformy cyfrowej Cityglobe.




• Dzisiaj już chyba każde miasto wie, że o inwestorów trzeba walczyć.

• Konieczne jest stworzenie atrakcyjnych warunków inwestycyjnych.

• Włodarze miast muszą rozumieć potrzeby firm i jak najszybciej rozwiązywać ich problemy.

• W dzisiejszych czasach niesamowicie liczą się także zasoby, zwłaszcza ludzkie.

Dzisiaj już chyba każde miasto wie, że o inwestorów trzeba walczyć. Jak jednak robić to skutecznie, kiedy konkurencja jest tak duża? Na pewno konieczne jest stworzenie atrakcyjnych warunków inwestycyjnych. Ale i tak bez odpowiedniej promocji zda się to na niewiele.

Czytaj też: Województwo powinno pełnić funkcję koordynatora

- Miasta powinny być w stanie zaoferować to, co dla inwestorów jest najważniejsze. Przede wszystkim dobry klimat inwestycyjny. Włodarze miast muszą rozumieć potrzeby firm i jak najszybciej rozwiązywać ich problemy. W dzisiejszych czasach niesamowicie liczą się także zasoby, zwłaszcza ludzkie – programiści, osoby wykształcone. Poza tym istotna jest infrastruktura. Żeby ludzie mogli dobrze pracować, muszą mieć odpowiednie szkoły, szpitale, dobry transport, łatwy dostęp do kultury, rozrywki itd. – mówi Anna Hejka z funduszu Poland Growth Fund III, inwestora platformy cyfrowej Cityglobe.

Stworzenie atrakcyjnych warunków dla firm to pierwszy krok. Zaraz po jego zrobieniu trzeba wykonać drugi, czyli zadbać o promocję, i to o charakterze globalnym. Tak aby inwestorzy z całego świata dowiedzieli się, że dane miasto ma potencjał, który warto wykorzystać.

Obecnie wiele miast promuje się raczej słabo, przy użyciu przestarzałych metod, pochłaniających dużo pieniędzy. Większe możliwości, aby zaistnieć w świadomości inwestorów, dają nowoczesne narzędzia, chociażby platformy cyfrowe. Na rozwiązaniach tych korzystają również firmy: pozwalają im one łatwiej zdobywać informacje, np. gospodarcze i demograficzne, dotyczące miast i dzięki temu – znajdować lepszych partnerów biznesowych, lokalizacje dla kolejnych biur czy nowe rynki zbytu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Kris, 2017-06-26 12:35:03

    Inwestycję lokalizuje się (zgodnie z ogólną teorią lokalizacji) z trzech powodów: 1. Zasoby (naturalne) np. surowce – węgiel kopalnie, wiatr - farmy wiatrowe, woda - elektrownie wodne, stocznie, rezerawa mocy np. elektrycznej – stalownie itd. 2. Zasoby siły roboczej – odpowiednia ilość osób o odpo...wiednich kwalifikacjach dla danej inwestycji. Przykład: centra usług - BSS lokalizuje się w dużych miastach (ośrodki akademickie). 3. Transport – dostępność komunikacyjna: najczęściej drogowa (jakość i sieć dróg), potem, lotnicza (bliskość lotniska) i kolejowa (w zależności od rodzaju inwestycji).Szczególnie istotne jeżeli inwestycja dotyczy produkcji tylko w małym stopniu na rynek lokalny (krajowy), a większość się wywozi na eksport. Przyład: fabryki samochodów w sąsiedztwie autostrad. LG pod Wrocławiem w "Węźle Bielańskim", centralogistyczne itd. Inwestor bieże pod uwagę mix tych trzech elementów, przy czym najczęściej jedna jest dominująca.... i tyle. Tzw. "Klimat inwestycyjny" to jest ważny, ale najmniej istotny element, łącznie z promocją. Jeżeli już to dane makroekonomiczne, ogólnie rozwój i perespektywy rozwojowe kraju. Ta Pani po prostu "swój ogonek chwali", dzięki jej plartformie cyfrowej inwestorzy będą "walić drzwiami i oknami". He he.. Politycy jak się chwalą "przyciągnięciem inwestycji" to też lipa.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.