Jak przyciągnąć inwestorów do miast? Konieczne stworzenie warunków do inwestowania

  • InfoWire.pl/AT
  • 21-06-2017
  • drukuj
Miasta powinny być w stanie zaoferować to, co dla inwestorów jest najważniejsze. Przede wszystkim dobry klimat inwestycyjny - mówi Anna Hejka z funduszu Poland Growth Fund III, inwestora platformy cyfrowej Cityglobe.

Jak przyciągnąć inwestorów do miast? Konieczne stworzenie warunków do inwestowania
Miasta powinny zaoferować inwestorom dobry klimat inwestycyjny (fot.fotolia)

• Dzisiaj już chyba każde miasto wie, że o inwestorów trzeba walczyć.

• Konieczne jest stworzenie atrakcyjnych warunków inwestycyjnych.

• Włodarze miast muszą rozumieć potrzeby firm i jak najszybciej rozwiązywać ich problemy.

• W dzisiejszych czasach niesamowicie liczą się także zasoby, zwłaszcza ludzkie.

Dzisiaj już chyba każde miasto wie, że o inwestorów trzeba walczyć. Jak jednak robić to skutecznie, kiedy konkurencja jest tak duża? Na pewno konieczne jest stworzenie atrakcyjnych warunków inwestycyjnych. Ale i tak bez odpowiedniej promocji zda się to na niewiele.

Czytaj też: Województwo powinno pełnić funkcję koordynatora

- Miasta powinny być w stanie zaoferować to, co dla inwestorów jest najważniejsze. Przede wszystkim dobry klimat inwestycyjny. Włodarze miast muszą rozumieć potrzeby firm i jak najszybciej rozwiązywać ich problemy. W dzisiejszych czasach niesamowicie liczą się także zasoby, zwłaszcza ludzkie – programiści, osoby wykształcone. Poza tym istotna jest infrastruktura. Żeby ludzie mogli dobrze pracować, muszą mieć odpowiednie szkoły, szpitale, dobry transport, łatwy dostęp do kultury, rozrywki itd. – mówi Anna Hejka z funduszu Poland Growth Fund III, inwestora platformy cyfrowej Cityglobe.

Stworzenie atrakcyjnych warunków dla firm to pierwszy krok. Zaraz po jego zrobieniu trzeba wykonać drugi, czyli zadbać o promocję, i to o charakterze globalnym. Tak aby inwestorzy z całego świata dowiedzieli się, że dane miasto ma potencjał, który warto wykorzystać.

Obecnie wiele miast promuje się raczej słabo, przy użyciu przestarzałych metod, pochłaniających dużo pieniędzy. Większe możliwości, aby zaistnieć w świadomości inwestorów, dają nowoczesne narzędzia, chociażby platformy cyfrowe. Na rozwiązaniach tych korzystają również firmy: pozwalają im one łatwiej zdobywać informacje, np. gospodarcze i demograficzne, dotyczące miast i dzięki temu – znajdować lepszych partnerów biznesowych, lokalizacje dla kolejnych biur czy nowe rynki zbytu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Inwestycję lokalizuje się (zgodnie z ogólną teorią lokalizacji) z trzech powodów: 1. Zasoby (naturalne) np. surowce – węgiel kopalnie, wiatr - farmy wiatrowe, woda - elektrownie wodne, stocznie, rezerawa mocy np. elektrycznej – stalownie itd. 2. Zasoby siły roboczej – odpowiednia ilość osób o odpo...wiednich kwalifikacjach dla danej inwestycji. Przykład: centra usług - BSS lokalizuje się w dużych miastach (ośrodki akademickie). 3. Transport – dostępność komunikacyjna: najczęściej drogowa (jakość i sieć dróg), potem, lotnicza (bliskość lotniska) i kolejowa (w zależności od rodzaju inwestycji).Szczególnie istotne jeżeli inwestycja dotyczy produkcji tylko w małym stopniu na rynek lokalny (krajowy), a większość się wywozi na eksport. Przyład: fabryki samochodów w sąsiedztwie autostrad. LG pod Wrocławiem w "Węźle Bielańskim", centralogistyczne itd. Inwestor bieże pod uwagę mix tych trzech elementów, przy czym najczęściej jedna jest dominująca.... i tyle. Tzw. "Klimat inwestycyjny" to jest ważny, ale najmniej istotny element, łącznie z promocją. Jeżeli już to dane makroekonomiczne, ogólnie rozwój i perespektywy rozwojowe kraju. Ta Pani po prostu "swój ogonek chwali", dzięki jej plartformie cyfrowej inwestorzy będą "walić drzwiami i oknami". He he.. Politycy jak się chwalą "przyciągnięciem inwestycji" to też lipa. rozwiń

Kris, 2017-06-26 12:35:03 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE