Koleje Mazowieckie podpisały zakładowy układ zbiorowy pracy

Uwzględnienie wieku pracowników, uelastycznienie procesów zarządzania wynagrodzeniami i zasobami ludzkimi - to główne założenia nowego zakładowego układu zbiorowego pracy dla Kolei Mazowieckich. Dokument to efekt trzyletnich rozmów stron.
Koleje Mazowieckie podpisały zakładowy układ zbiorowy pracy
Rozmowy nad ZUZP trwały 3 lata (fot.mazowieckie.com.pl)

- Dzisiejsze czasy są takimi czasami, w których oczekuje się partnerstwa i społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także zrozumienia pomiędzy pracodawcami i pracownikami, gdzie ludzie chętnie identyfikują się z firmą. I ja to widzę w Kolejach Mazowieckich – powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego podczas uroczystego spotkania ze stronami i Radą Nadzorczą Kolei Mazowickich.

Do czasu zawarcia własnego ZUZP, jako rozwiązanie przejściowe w spółce KM stosowany był Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy dla pracowników PKP Przewozy Regionalne.

W 2011 r. obecny zarząd spółki przedstawił zakładowym organizacjom związkowym autorski projekt nowego ZUZP, rozpoczynając w ten sposób negocjacje w celu jego zawarcia. Rozmowy nad dokumentem trwały 3 lata i zostały ukończone 11 lutego 2015 r.

Strony nie ukrywają, że negocjacje często były trudne, ale osiagnięty kompromis nazywają sukcesem, który jest przykładem dla innych spółek w branży kolejowej.

- To porozumienie to nasz sukces. Dzięki godzinom wytężonej, często żmudnej pracy dzisiaj możemy pochwalić się jednym z najnowocześniejszych tego typu układów zbiorowych pracy w sektorze kolejowym- mówił Artur Radwan, prezes zarządu spółki Koleje Mazowieckie.

Dokument dostosowuje regulacje układowe do zmieniającej się struktury zatrudnienia, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji pracowników w grupie wiekowej do 35 roku życia, która stanowi już ok. 25 proc. ogółu zatrudnionych. Nowy ZUZP uelastycznia także procesy zarządzania wynagrodzeniami, jak również upraszcza wiele procesów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

- Do osiągnięcia tego porozumienia dążyliśmy już od dawna i z pewnością było to porozumienie, które rodziło się w bólach. Dzień podpisania układu będzie jedną z najważniejszych dat w historii Kolei Mazowieckich i zwieńczeniem naszych długotrwałych starań w kierunku wypracowania kompromisu pozwalającego na rozwój spółki i jej pracowników - powiedział Jan Przywoźny, Przewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy Okręgu Centralnego Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Pasażerskich Przewozów Regionalnych.

Przyjęte w dokumencie rozwiązania mają pionierski charakter w porównaniu do innych uregulowań układowych w branży kolejowej, co oznacza że Układ po rejestracji, będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu układów zbiorowych pracy w sektorze kolejowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

ooo. chyba trafiłem na zwiąchola... kełbasiarza albo coś podobnego... no prawda w oczy kole... mam nadzieje że dużo osób się obudzi i odejdzie. Pisząc NAS mam na myśli maszynistów... ogólnie... bo wciąż Maszyniści z KM to koledzy...

były maszynista km, 2015-03-27 22:12:09 odpowiedz

ale bełkot....

wacek bobryk, 2015-03-27 13:01:00 odpowiedz

Do były maszynista km: Dlaczego piszesz NAS ograbili jak pracujesz w ŁKA? Nie potrzebujemy żeby w nasze sprawy wtrącali się płaczki i nieudaczniki więc się zamknij kapusto.

maszynista km, 2015-03-26 12:28:31 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE