Materiały szkoleniowe dla gmin o CEIDG

Ministerstwo Gospodarki przypomina o konieczności dopisania do 1 lipca do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nazwisk pracowników urzędów upoważnionych do pracy w tym systemie.
Aby korzystać z systemu teleinformatycznego CEIDG, do rejestracji przedsiębiorców od 1 lipca 2011 r.,  zgodnie z art. 26 ust. 4a ustawy o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw, uchwalonej przez Sejm RP w dniu 13 maja 2011 r. organy gmin są zobowiązane przekazywać do CEIDG imiona i nazwiska pracowników upoważnionych do wykonywania określonych czynności w CEIDG (art. 26 ust. 4).

W tym celu należy wypełnić i przesłać załączony formularz (przesłany również mailem do gmin w dniu 15.06.2011). Rolę administratora kont operatorów gminnych sprawuje Departament Administrowania Obrotem w Ministerstwie Gospodarki.
 
Następnie zgłoszony pracownik powinien wejść na stronę internetową wskazaną również w mailu z dnia 15.06.2011 i zarejestrować konto. Do tego celu może skorzystać z podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym lub nieodpłatnego profilu zaufanego ePUAP, który dostępny jest od 9 czerwca. Po weryfikacji danych konto zostanie aktywowane.

Więcej czytaj tutaj. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.