Niewielu kandydatów do awansu w urzędach

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 22-04-2011
  • drukuj
W tym roku 500 pracowników może zostać urzędnikami służby cywilnej. Z powodu ograniczonego limitu mianowań kandydaci obawiają się, że mimo zdanego egzaminu nie zyskają statusu urzędnika.
Niewielu kandydatów do awansu w urzędach

Do końca maja pracownicy m.in. urzędów wojewódzkich, skarbowych czy też ministerstw mogą składać wnioski o przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Pracownik po zdaniu egzaminu, który organizuje Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, otrzymuje wtedy status urzędnika mianowanego. A to wiąże się m.in. z automatycznym wzrostem wynagrodzenia o blisko 900 zł i dodatkowym urlopem wypoczynkowym, który maksymalnie może wynieść do 12 dni. Co więcej urzędnik mianowany podlega szczególnej ochronie przed zwolnieniem.

Mimo że rekrutacja trwa od stycznia, zainteresowanie jest niewielkie. Wpłynęło 800 podań.

Tegoroczny limit mianowań wynosi zaledwie 500 miejsc i dlatego liczba zgłoszeń jest mniejsza niż rok wcześniej. Tym bardziej że w 2010 r. mimo zdanego egzaminu przez 1,5 tys. osób tylko niespełna tysiąc z nich otrzymało akt mianowania.

O uzyskanie statusu urzędnika mianowanego może więc się ubiegać osoba, która jest już pracownikiem służby cywilnej, ma co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej i wykształcenie wyższe magisterskie oraz zna co najmniej jeden język obcy.

Kandydaci na urzędników wraz z przesłanym do KSAP zgłoszeniem muszą wnieść opłatę za egzamin. W tym roku wynosi ona 485,10 zł. Sprawdzian dla ubiegających się o mianowanie odbędzie się 25 czerwca 2011 r. – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE