Ocena pracy urzędnika

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 13-04-2011
  • drukuj
Pracownicy i urzędnicy służby cywilnej zatrudnieni na stałe podlegają co dwa lata ocenie. Jeśli wynik ich pracy jest negatywny, mogą się od tej decyzji odwołać.
Ocena pracy urzędnika

Zatrudnieni w administracji rządowej i samorządowej podlegają tzw. ocenie okresowej. Od jej wyniku zależy np., czy pracownik wciąż będzie pracował w urzędzie i czy otrzyma awans. Negatywny wynik jest wystarczającym argumentem dla podjęcia decyzji o zwolnieniu urzędnika – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Czytaj też: Sąd zajmie się złą oceną urzędnika samorządowego

Nawet przy negatywnej ocenie trzeba informować o szkoleniach. Pracownik gminy po drugim negatywnym wyniku straci pracę. Może jednak od tej oceny odwołać się do sądu cywilnego i przed nim kwestionować sposób oceniania.

Czytaj też: Negatywnie oceniony urzędnik może się odwołać

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE