Porady dla bezrobotnych przez telefon

MPiPS realizuje projekt „Zielona Linia" - infolinię urzędu pracy, gdzie pod numerem telefonu 19524 można uzyskać szereg bezpłatnych porad dotyczących różnych form pomocy z urzędu pracy.
Porady dla bezrobotnych przez telefon

Projekt obecnie realizowany jest przez Centrum Informacyjno - Konsultacyjne Służb Zatrudnienia.

Celem projektu jest wsparcie dla publicznych służb zatrudnienia w udzielaniu osobom bezrobotnym i pracodawcom pomocy określonej w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym łatwiejszy dostęp do kompleksowej informacji nt. rynku pracy.

Czytaj też:  Bezrobotnych jest już 2,14 mln Polaków

„Zielona Linia" została stworzona, by ułatwić dostęp do usług urzędów pracy oraz zmodernizować te usługi, tak aby bezrobotny mógł szybko i sprawnie uzyskać pomoc z wykorzystaniem technicznych środków komunikacji.

Konsultanci pod numerem infolinii udzielają informacji na temat usług rynku pracy, świadczeń oraz wsparcia oferowanego przez powiatowe urzędy pracy. Ponadto odpowiadają na pytania z zakresu Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, a także z podstawowych zagadnień z Kodeksu pracy.

Wybierając numer 19524, można uzyskać informacje na temat:

- aktualnych ofert pracy (krajowych i zagranicznych),

- uprawnień na rynku pracy,

- dofinansowania działalności gospodarczej,

- możliwości szkoleń i przekwalifikowań,

- instrumentów rynku pracy (m.in.: staży, przygotowania zawodowego dorosłych, robót publicznych czy prac interwencyjnych),

- rekrutacji pracowników,

- świadczeń z powiatowego urzędu pracy,

- baz teleadresowych powiatowych urzędów pracy, agencji zatrudnienia, centrów informacji i planowania kariery zawodowej i innych.

Wsparcie infolinii stanowi portal, gdzie można znaleźć szereg poradników dla osób poszukujących pracy i przedsiębiorców oraz wyszukiwarki ofert pracy i szkoleń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.