Poznań: Czy pracę można lubić? Rusza kampania społeczna

• Jak nie dać się wypaleniu zawodowemu, co zrobić, aby nie przepracować w swoim życiu ani jednego dnia oraz czy pracę w ogóle można lubić?
• Na te pytania będą starali się odpowiedzieć specjaliści w ramach trwającej od wtorku w Poznaniu kampanii społecznej "Praca? Lubię to!".
• Uczestnicy dowiedzą się, że zaangażowani pracownicy mogą osiągać nawet dwu i pół krotnie lepsze rezultaty w pracy.
Poznań: Czy pracę można lubić? Rusza kampania społeczna
Praca może być przyjemna, a zaangażowani pracownicy wpływają na wydajność całej firmy. O tym można dowiedzieć się w Poznaniu. (fot. pixabay)

- W pracy spędzamy tak naprawdę większość naszego życia. Wielu z nas doświadcza w pewnym momencie wypalenia zawodowego, braku motywacji i zaangażowania. I często nie wiemy, co dalej - powiedziała w imieniu organizatorów Aleksandra Gutkowska.

- Po raz pierwszy w naszym kraju chcemy głośno i dobitnie mówić, że warto lubić swoją pracę, jak ważne są oparte na wzajemnym szacunku, życzliwości i otwartości relacje pracodawca-pracownik oraz po co tworzyć przyjazne i innowacyjne miejsca pracy - podkreśliła.

Kampania społeczna w Poznaniu współorganizowana przez park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS jest skierowana zarówno do przyszłych pracowników, jak i właścicieli firm, czy kadry zarządzającej.

Czytaj też: Średnie wynagrodzenia nauczycieli sektora publicznego. Ile wynoszą pensje w Polsce, a ile na świecie?

W ramach trwania akcji zaplanowano cykl spotkań i wykładów z m.in. Head of Google for Work CEE Magdaleną Dziewguć, przedstawicielami Volkswagen Poznań, czy polsko-angielskiej firmy IT Cognifide. Uczestnicy będą mieli okazję poznać m.in. tajniki "Job craftingu", czyli metody zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy, o czym opowie wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener dr Jarosław Kulbat. W programie zaplanowano także cykl warsztatów, szkoleń, prelekcji i specjalne sesje networkingowe o nawiązywaniu nowych relacji biznesowych i mentoringu.

- W ostatnich latach słowo "innowacyjność" odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy - podkreśliła Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick.

Czytaj też: Zarobki w gminach, powiatach i urzędach marszałkowskich - czy urzędnicy zarabiają dużo?

- W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości. Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy - dodała.

Z przedstawionych przez organizatorów danych wynika, że zaangażowanie pracowników przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki całego przedsiębiorstwa. Wysoce zaangażowani pracownicy mogą ponadto osiągać nawet dwu i pół krotnie lepsze przewidywane rezultaty pracy.

Kampanią "Praca? Lubię to!" potrwa do listopada. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Poznania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE