PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań: Czy pracę można lubić? Rusza kampania społeczna

  • PAP/MN    10 maja 2016 - 12:31
Poznań: Czy pracę można lubić? Rusza kampania społeczna
Praca może być przyjemna, a zaangażowani pracownicy wpływają na wydajność całej firmy. O tym można dowiedzieć się w Poznaniu. (fot. pixabay)

• Jak nie dać się wypaleniu zawodowemu, co zrobić, aby nie przepracować w swoim życiu ani jednego dnia oraz czy pracę w ogóle można lubić?
• Na te pytania będą starali się odpowiedzieć specjaliści w ramach trwającej od wtorku w Poznaniu kampanii społecznej "Praca? Lubię to!".
• Uczestnicy dowiedzą się, że zaangażowani pracownicy mogą osiągać nawet dwu i pół krotnie lepsze rezultaty w pracy.




- W pracy spędzamy tak naprawdę większość naszego życia. Wielu z nas doświadcza w pewnym momencie wypalenia zawodowego, braku motywacji i zaangażowania. I często nie wiemy, co dalej - powiedziała w imieniu organizatorów Aleksandra Gutkowska.

- Po raz pierwszy w naszym kraju chcemy głośno i dobitnie mówić, że warto lubić swoją pracę, jak ważne są oparte na wzajemnym szacunku, życzliwości i otwartości relacje pracodawca-pracownik oraz po co tworzyć przyjazne i innowacyjne miejsca pracy - podkreśliła.

Kampania społeczna w Poznaniu współorganizowana przez park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS jest skierowana zarówno do przyszłych pracowników, jak i właścicieli firm, czy kadry zarządzającej.

Czytaj też: Średnie wynagrodzenia nauczycieli sektora publicznego. Ile wynoszą pensje w Polsce, a ile na świecie?

W ramach trwania akcji zaplanowano cykl spotkań i wykładów z m.in. Head of Google for Work CEE Magdaleną Dziewguć, przedstawicielami Volkswagen Poznań, czy polsko-angielskiej firmy IT Cognifide. Uczestnicy będą mieli okazję poznać m.in. tajniki "Job craftingu", czyli metody zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy, o czym opowie wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener dr Jarosław Kulbat. W programie zaplanowano także cykl warsztatów, szkoleń, prelekcji i specjalne sesje networkingowe o nawiązywaniu nowych relacji biznesowych i mentoringu.

- W ostatnich latach słowo "innowacyjność" odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy - podkreśliła Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick.

Czytaj też: Zarobki w gminach, powiatach i urzędach marszałkowskich - czy urzędnicy zarabiają dużo?

- W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości. Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy - dodała.

Z przedstawionych przez organizatorów danych wynika, że zaangażowanie pracowników przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki całego przedsiębiorstwa. Wysoce zaangażowani pracownicy mogą ponadto osiągać nawet dwu i pół krotnie lepsze przewidywane rezultaty pracy.

Kampanią "Praca? Lubię to!" potrwa do listopada. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Poznania.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.