PARTNER PORTALU
  • BGK

Pracuj tam, gdzie mieszkasz. Samorządy prawie jak pośrednik pracy i nieruchomości

  • Mariusz Gadomski    11 maja 2018 - 20:00
Pracuj tam, gdzie mieszkasz. Samorządy prawie jak pośrednik pracy i nieruchomości
Szczecin promuje się jako miasto, o którym warto pomyśleć, poszukać pracy i być może rozważyć przeprowadzkę (fot.mat.pras.)

Nie marnuj czasu na dojazdy do pracy. Pracuj w swoim mieście. Samorządy coraz częściej prowadzą kampanie promujące pracę w miejscu zamieszkania, na terenie gminy, w której realizowana jest kampania. Jednak chwytliwe hasła to za mało.




  • Pracy jest dziś pod dostatkiem; żeby pozyskać pracownika, trzeba mu przede wszystkim zaoferować atrakcyjne wynagrodzenie, a oprócz tego zapewnić mieszkanie i możliwości rozwoju.
  • Żeby kampanie promocyjne osiągnęły cel, konieczna jest współpraca gminy z przedsiębiorcami, szkołami i wyższymi uczelniami.
  • Promocję najlepiej prowadzić wtedy, gdy na obszarze gminy lub regionu jest rzeczywiste zapotrzebowanie na większą liczbę nowych pracowników.

 

Szczecińskie rekrutacje

Na początku ubiegłego roku wystartowała kampania promocyjna "Szczecin rekrutuje". Jej głównym celem było zwrócenie uwagi na Szczecin jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukać pracy i być może rozważyć przeprowadzkę. Przez dwa tygodnie Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, spółka miejska, zachęcała szczecinian, a także mieszkańców innych regionów, do podjęcia pracy w Szczecinie. W lutym br. przeprowadzono drugą edycję kampanii.

Impulsem do rozpoczęcia działań promocyjnych było pojawienie się w regionie dwóch dużych inwestorów z branży e-commerce, firm Amazon i Zalando. W zeszłym roku obie firmy rozpoczęły rekrutację ponad 2000 pracowników.

- Kampanię prowadziliśmy zarówno w internecie, jak i w prasie, a także na bilbordach, które informowały o celach akcji i zachęcały odbiorców do zwrócenia uwagi na nasze miasto. Zostały one rozmieszczone w Szczecinie, województwie zachodniopomorskim, pomorskim, lubuskim, wielkopolskim oraz w pięciu województwach ściany wschodniej: warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim. Informacje o akcji i jej efektach były i nadal są na bieżąco publikowane w internecie, m.in. na Facebooku i LinkedIn – informuje Sylwia Turkiewicz, rzeczniczka prasowa Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony osób, które postanowiły podjąć pracę w Szczecinie bądź rozważają podjęcie takiej decyzji, jak też ze strony przedsiębiorców. Do tej pory łącznie do dwóch kampanii dołączyła prawie setka firm. Strona www.kariera.szczecin.eu, która zawiera wszystkie informacje o akcji, odnotowała 100 tys. odsłon.

- Zwiększone zainteresowanie zauważyła większość firm, których logo znalazło się w kampanijnym serwisie – głównie poprzez ruch na stronach rekrutacyjnych, bezpośrednie pytania o pracę i warunki zatrudnienia (telefonicznie, poprzez kanały społecznościowe) oraz zostawianie CV. Nie posiadamy szczegółowych informacji, skąd pochodzą kandydaci do pracy, wiemy jednak, że są wśród nich zarówno mieszkańcy naszego regionu, jak i innych części Polski – mówi Turkiewicz.

Kampania została już zakończona, ale działania promujące Szczecin i szczecińskie miejsca pracy nadal są kontynuowane. Strona internetowa www.kariera.szczecin.eu nadal działa i na bieżąco informuje o wszystkim, co się dzieje na szczecińskim rynku pracy.

Chodzi nie tylko o ściągnięcie pracowników, ale także o zapewnienie im w Szczecinie dobrych warunków życia i możliwości rozwoju. Uruchomiony w 2016 roku program mieszkaniowy "Dom dla absolwenta" realizowany przez Miasto Szczecin przy współudziale Szczecińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego zakłada wynajęcie na preferencyjnych warunkach komfortowych, wykończonych "pod klucz" mieszkań absolwentom najbardziej poszukiwanych kierunków uczelni wyższych - informatykom, filologom, ekonomistom, fizykom, biotechnologom, medykom oraz specjalistom związanym z branżą morską. Ma to na celu zatrzymanie odpływu młodych ludzi ze Szczecina do innych miast, a także przyciągnięcie ich do Szczecina z miejscowości województwa zachodniopomorskiego.





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • Filip42, 2018-05-14 14:14:07

    Moim zdaniem to bardzo dobra akcja. Wielu młodych ludzi wcale nie chce wyjeżdżać za pracą, a dla młodych rodziców mieszkanie w rodzinnej miejscowości to naprawdę wygodna sprawa. Na tym blogu praca-zachodniopomorskie.pl , macie duzo informacji na temat rynku pracy w Szczecinie i okolicach.... Jak ktoś chce się uczyć i jest przedsiębiorczy, to sobie da radę i w mniejszym mieście.  rozwiń