Rozwój metropolii wpływa na rynek komunikacji zunifikowanej

Rozwój metropolii zwiększa popularność pracy zdalnej i technologii z nią związanych - twierdzi Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej w Interactive Intelligence.
Rozwój metropolii wpływa na rynek komunikacji zunifikowanej

Firma analityczna Frost & Sullivan w raporcie „UCC Market Predictions for 2013 and Beyond" definiuje kilka tzw. Mega Trendów, czyli globalnych zjawisk socjoekonomicznych, które wpłyną na rozwój branży ICT, a w szczególności technologii komunikacji zunifikowanej, w ciągu najbliższych kilku lat.

- Postępująca urbanizacja jest faktem na całym świecie. Również w Polsce obserwujemy stałą migrację ludności z terenów wiejskich do miast, powiązaną ze zmianą modelu gospodarczego z rolniczego na wytwórczy i usługowy. Miasta dają najlepszą perspektywę rozwoju naukowego i zawodowego, dostęp do nowoczesnej infrastruktury i, generalnie rzecz biorąc, do łatwiejszego życia - informuje Grygielski.

Czytaj też: Tak upadają metropolie

Jak dodaje równocześnie w ostatnich latach wyraźnie widać przeciwny trend - poszukując spokojniejszego rytmu życia bliżej natury i uciekając przed tłokiem i hałasem, dobrze sytuowani mieszczanie przenoszą się na przedmieścia.

- Miasta wchłaniają okoliczne miasteczka i wioski i przekształcają się w metropolie, zajmujące coraz większe obszary geograficzne. Efektywne zarządzanie rosnącą liczbą ludności i infrastruktury jest coraz trudniejsze, dlatego metropolie przeobrażają się z kolei w inteligentne miasta, wdrażając technologie inteligentnego zarządzania ruchem, monitoringu czy kontroli zanieczyszczeń - twierdzi Marcin Grygielski.

Metropolie promują również rozwój technologii komunikacyjnych.

- Przyjemnie jest mieszkać poza centrum, ale jeśli oznacza to codzienne przedzieranie się przez zakorkowane ulice i dojazdy do pracy przekraczające godzinę czasu w jedną stronę poniekąd zabija to samą koncepcję spokoju życia na przedmieściach. Osoby pracujące w sektorze usługowym z chęcią skorzystają z możliwości spędzania większej ilości czasu z rodziną dzięki pracy zdalnej, nawet za cenę pewnego wyobcowania związanego z oddaleniem od współpracowników - mówi Grygielski.

Jak dodaje oczywiście praca zdalna wymaga świetnego łącza internetowego oraz dostępu do pełnego pakietu aplikacji komunikacji zunifikowanej i kolaboracji.

- Technologie mobilne, chmura, monitoring obecności pracowników, wideo, aplikacje współpracy i mechanizmy social media pozwalają zachować produkcyjność pracowników niezależnie od ich lokalizacji. Wraz z rozwojem metropolii w ciągu najbliższych lat należy spodziewać się rosnącego popytu na powyższe technologie; dostawcy powinni brać to pod uwagę podczas planowania rozwoju swoich produktów - tłumaczy Grygielski.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE