PARTNER PORTALU
  • BGK

Rzecznicy konsumentów wyróżnieni prezydenckim Krzyżem Zasługi

  • AW    10 marca 2017 - 15:49
Rzecznicy konsumentów wyróżnieni prezydenckim Krzyżem Zasługi

Longina Kaczmarek, rzecznik konsumentów ze Szczecina został odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi (fot. arch. UM Szczecin)

Dziesiątka najlepszych rzeczników konsumentów pracujących w miejskich magistratach i starostwach powiatowych wyróżniona została prezydenckimi odznaczeniami. Uroczystość wręczenia Krzyżów Zasługi miała miejsce w Senacie podczas konferencji „Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki”, organizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).




Odznaczenia Krzyże Zasługi zostały przyznane rzecznikom konsumentów, którzy swoją postawą oraz zaangażowaniem szczególnie wspierają polskich konsumentów.

- Rzecznicy konsumentów są pierwszym i najważniejszym ogniwem w łańcuchu dochodzenia roszczeń konsumenckich. Rocznie udzielają blisko pół miliona porad – mówił prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Tylko w Warszawie w 2016 r. z porad rzecznika skorzystało blisko 25 tys. mieszkańców, w 1800 sprawach tamtejsza rzecznik podjęła działania interwencyjne, sporządzono blisko 600 opinii prawnych oraz 102 pozwy do sądu. Toczy się obecnie 30 spraw sądowych z udziałem rzecznika konsumentów, w tym 4 sprawy z powództwa grupowego, w których rzecznik jest reprezentantem grupy. Przed sądem rzecznik działa łącznie na rzecz ponad 2 200 konsumentów.

Najlepsi w całej Polsce

Odznaczenia w Senacie otrzymało dziesięciu rzeczników. Złotym Krzyżem Zasługi za wieloletnią skuteczną pomoc słabszym uczestnikom rynku została uhonorowana Longina Kaczmarek - rzecznik konsumentów ze Szczecina.

Natomiast Brązowymi Krzyżami Zasługi za swoją pracę zostali odznaczeni:

• Lidia Baran-Ćwirta - powiatowy i miejski rzecznik konsumentów w Lublinie i powiecie lubelskim,
• Marek Janczyk - miejski rzecznik konsumentów w Poznaniu,
• Irena Krzanowska - powiatowy rzecznik konsumentów w Bielsku-Białej,
• Adrianna Peć - miejski rzecznik konsumentów w Sosnowcu,
• Krzysztof Podgórski - miejski rzecznik konsumentów w Tarnowie,
• Marek Radwański - powiatowy rzecznik konsumentów w Poznaniu,
• Małgorzata Rothert - miejski rzecznik konsumentów z Warszawy,
• Elżbieta Sługocka-Krupa - powiatowy rzecznik konsumentów w Krośnie,
• Jadwiga Urbańska - miejski rzecznik konsumentów w Olsztynie.

By lepiej chronić seniorów

Konferencja "Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki" odbyła się w siedzibie Senatu 10 marca z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Organizatorami byli: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów, której przewodniczącym jest senator Ryszard Majer oraz Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła premier Beata Szydło.

Jednym z tematów konferencji było to w jaki sposób chronić konsumentów – seniorów przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców.

- Coraz więcej jest produktów i usług skierowanych do starszego pokolenia. To oznacza jednocześnie dużą liczbę nieuczciwych działań wobec seniorów. Co z kolei powoduje, że ta grupa wymaga szczególnej ochrony. Dlatego jednym z najważniejszych zadań dla UOKiK jest przeciwdziałanie i ściganie praktyk niekorzystnych dla starszych osób – powiedział podczas konferencji prezes UOKiK Marek Niechciał.

Uczestnicy spotkania dyskutowali na temat pozycji seniorów we współczesnej gospodarce – jak wpływają na rynek produktów i usług w Polsce, w jaki sposób przedsiębiorcy dostosowują produkty i usługi do tej grupy konsumentów. Omówili również nieuczciwe praktyki rynkowe na podstawie doświadczeń UOKiK i rzeczników konsumentów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.