Rzecznicy konsumentów wyróżnieni prezydenckim Krzyżem Zasługi

Dziesiątka najlepszych rzeczników konsumentów pracujących w miejskich magistratach i starostwach powiatowych wyróżniona została prezydenckimi odznaczeniami. Uroczystość wręczenia Krzyżów Zasługi miała miejsce w Senacie podczas konferencji „Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki”, organizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Rzecznicy konsumentów wyróżnieni prezydenckim Krzyżem Zasługi
Longina Kaczmarek, rzecznik konsumentów ze Szczecina został odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi (fot. arch. UM Szczecin)

Odznaczenia Krzyże Zasługi zostały przyznane rzecznikom konsumentów, którzy swoją postawą oraz zaangażowaniem szczególnie wspierają polskich konsumentów.

- Rzecznicy konsumentów są pierwszym i najważniejszym ogniwem w łańcuchu dochodzenia roszczeń konsumenckich. Rocznie udzielają blisko pół miliona porad – mówił prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Tylko w Warszawie w 2016 r. z porad rzecznika skorzystało blisko 25 tys. mieszkańców, w 1800 sprawach tamtejsza rzecznik podjęła działania interwencyjne, sporządzono blisko 600 opinii prawnych oraz 102 pozwy do sądu. Toczy się obecnie 30 spraw sądowych z udziałem rzecznika konsumentów, w tym 4 sprawy z powództwa grupowego, w których rzecznik jest reprezentantem grupy. Przed sądem rzecznik działa łącznie na rzecz ponad 2 200 konsumentów.

Najlepsi w całej Polsce

Odznaczenia w Senacie otrzymało dziesięciu rzeczników. Złotym Krzyżem Zasługi za wieloletnią skuteczną pomoc słabszym uczestnikom rynku została uhonorowana Longina Kaczmarek - rzecznik konsumentów ze Szczecina.

Natomiast Brązowymi Krzyżami Zasługi za swoją pracę zostali odznaczeni:

• Lidia Baran-Ćwirta - powiatowy i miejski rzecznik konsumentów w Lublinie i powiecie lubelskim,
• Marek Janczyk - miejski rzecznik konsumentów w Poznaniu,
• Irena Krzanowska - powiatowy rzecznik konsumentów w Bielsku-Białej,
• Adrianna Peć - miejski rzecznik konsumentów w Sosnowcu,
• Krzysztof Podgórski - miejski rzecznik konsumentów w Tarnowie,
• Marek Radwański - powiatowy rzecznik konsumentów w Poznaniu,
• Małgorzata Rothert - miejski rzecznik konsumentów z Warszawy,
• Elżbieta Sługocka-Krupa - powiatowy rzecznik konsumentów w Krośnie,
• Jadwiga Urbańska - miejski rzecznik konsumentów w Olsztynie.

By lepiej chronić seniorów

Konferencja "Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki" odbyła się w siedzibie Senatu 10 marca z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Organizatorami byli: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów, której przewodniczącym jest senator Ryszard Majer oraz Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła premier Beata Szydło.

Jednym z tematów konferencji było to w jaki sposób chronić konsumentów – seniorów przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców.

- Coraz więcej jest produktów i usług skierowanych do starszego pokolenia. To oznacza jednocześnie dużą liczbę nieuczciwych działań wobec seniorów. Co z kolei powoduje, że ta grupa wymaga szczególnej ochrony. Dlatego jednym z najważniejszych zadań dla UOKiK jest przeciwdziałanie i ściganie praktyk niekorzystnych dla starszych osób – powiedział podczas konferencji prezes UOKiK Marek Niechciał.

Uczestnicy spotkania dyskutowali na temat pozycji seniorów we współczesnej gospodarce – jak wpływają na rynek produktów i usług w Polsce, w jaki sposób przedsiębiorcy dostosowują produkty i usługi do tej grupy konsumentów. Omówili również nieuczciwe praktyki rynkowe na podstawie doświadczeń UOKiK i rzeczników konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE