PARTNER PORTALU
  • BGK

Śląsk: Wojewoda zaprezentował pakiet obywatelski. Co zawiera?

  • PAP/AT    17 marca 2016 - 13:41
Śląsk: Wojewoda zaprezentował pakiet obywatelski. Co zawiera?
- Obywatele utracili zaufanie do urzędów publicznych, to nasza wspólna odpowiedzialność, by przywrócić właściwy stan - mówi wojewoda Jarosław Wieczorek (fot.katowice.uw.gov.pl)

• Wdrożono pakiet obywatelski wojewody śląskiego.
• Kontakt z urzędnikiem za pośrednictwem czatu, "soboty paszportowe", sieć WiFi dla petentów, udogodnienia dla rodziców z dziećmi - to niektóre rozwiązania pakietu.




Wojewoda Jarosław Wieczorek przedstawił je podczas czwartkowej (17 marca) konferencji prasowej, zorganizowanej w 100 dni po tym, jak objął urząd. Jak zaznaczył, większość wprowadzonych zmian była bezkosztowa i możliwa dzięki zaangażowaniu urzędników. Koszt koniecznych nakładów na wdrożenie pakietu to ok. 120 tys. zł.

"Główną rolą urzędu wojewódzkiego, główną rolą wojewody jest wdrażanie dobrej zmiany dobrych rozwiązań rządu pani Beaty Szydło" - powiedział wojewoda śląski.

"Obywatele utracili zaufanie do urzędów publicznych i to jest nasza wspólna odpowiedzialność - nie tylko odpowiedzialność wojewody, urzędników, dyrektorów, ale i państwa jako mediów - żeby przywrócić właściwy stan, że petenci, obywatele, mieszkańcy województwa i całej Polski mogą czuć się tutaj jak w domu, w tym znaczeniu, że będą przywitani serdecznie, a wszystkie sprawy, z którymi się zwrócą, będą potraktowane z zaangażowaniem i atencją. Chcielibyśmy do takiego stanu doprowadzić, pierwsze jaskółki już są" - dodał.

Aby ułatwić kontakt z urzędem, wprowadzono m.in. możliwość kontaktu z konsultantami Biura Obsługi Klienta za pośrednictwem czatu na stronie internetowej urzędu. W Zabrzu planowane jest otwarcie w czerwcu punktu paszportowego, zaczęto też organizować tzw. soboty paszportowe - akcję, podczas której będzie można załatwić formalności paszportowe w Katowicach, Bielsku-Białej i Częstochowie.

Wprowadzono możliwość przygotowania dokumentów w języku Braille’a oraz udostępniono sieć WiFi dla klientów urzędu, doposażono kąciki dla dzieci i rodziców z dziećmi, m.in. instalując przewijaki i wykorzystując telewizory w Biurze Obsługi Klienta do wyświetlania bajek i serwisów informacyjnych. Poprawiono system oznakowania w urzędzie, a zatrudnieni w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego ratownicy medyczni będą też działać w ramach patrolu ratunkowego, który został wyposażony m.in. w defibrylator. Mają udzielać pierwszej pomocy pracownikom lub odwiedzającym gmach petentom, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Przy urzędzie działa punkt porad prawnych, punkt informacyjny ZUS, punkt wsparcia dla repatriantów, zamontowano też kolejne stojaki na rowery dla klientów urzędu.

Dziennie tylko z usług Biura Obsługi Klienta w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim korzysta ok. 500 osób.

W ciągu stu dni urzędowania wojewoda Wieczorek, wypełniając misję urzędu, który - jak podkreślał - ma być blisko obywatela, odbył ponad 150 spotkań, w tym 11 indywidualnych z mieszkańcami województwa i wprowadził tzw. wizyty gospodarskie w małych gminach, m.in. w Koniecpolu, Jejkowicach, Gierałtowicach, Kłomnicach. "To są miejscowości, w których wojewody nie było od kilkudziesięciu lat, a pomoc dla takich gmin jest szczególnie istotna" - podkreślił, mówiąc, iż celem jego misji jest zmiana mentalności w funkcjonowaniu służby publicznej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.