PARTNER PORTALU
  • BGK

Studenci prawa u Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów

  • PAP    3 lipca 2015 - 07:06

Studenci pomogą rzecznikowi w ramach praktyk i staży. To efekt porozumienia, jakie w czwartek (2 lipca) zawarł prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski z dziekanem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego prof. Piotrem Stecem.




"Mamy coraz więcej konsumentów, którzy są niezadowoleni np. z podpisanej umowy czy z zakupu jakiegoś towaru. Praktyki realizowane na mocy podpisanego porozumienia wzmocnią biuro Miejskiego Rzecznika" - powiedział sekretarz miasta Grzegorz Marcjasz.

Akcja ma też przyczynić się do zwiększenia świadomości konsumenckiej poprzez działalność edukacyjną w zakresie praw konsumenta oraz promowanie przykładów dobrych praktyk.

Dodatkowe praktyki dla studentów

Zdaniem dziekana wydziału prawa na UO zainteresowanie praktykami w biurze Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta będzie duże, bo dla studentów będzie to możliwość zdobycia praktyki i "zetknięcia z takimi sprawami, z którymi będą się stykać, gdy zaczną praktykę".

"Większość prawników nie pracuje dla dużych korporacji, dla większości klientem jest obywatel. Im szybciej nasi studenci zobaczą, jak wygląda rzeczywista praca prawnika (), tym lepszymi prawnikami będą w przyszłości" - przekonywał.

Jak dodał, z miejskim rzecznikiem współpracować będą studenci wyższych lat prawa na UO, od III roku wzwyż, czyli ci, którzy mają zaliczone podstawy prawa cywilnego czy pierwszy kurs prawa konsumenckiego.

Problematyka konsumencka dotyka wszystkich mieszkańców

Prof. Stec podkreślił, że misją uniwersytetu i wydziału prawa jest też "wyjście do otoczenia i wsparcie tych, którzy najbardziej potrzebują pomocy". "Już to robimy dzięki naszemu programowi klinicznemu, a będziemy to robić jeszcze lepiej i jeszcze intensywniej dzięki współpracy z miastem. Skupimy się na problematyce konsumenckiej, która dotyczy nas wszystkich" - argumentował. Jak wyjaśnił, tzw. zajęcia kliniczne to udzielanie przez studentów porad prawnych niezamożnym mieszkańcom Opolszczyzny.

Prezydent Opola przekonywał, że wsparcie pracy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta będzie jednym z pól współpracy miasta z ośrodkami naukowymi, "tym cenniejszym, że skierowaną do mieszkańców". "Mieszkańcy zyskają dzięki temu taką pomoc, jakiej do tej pory nie mieli, i mocny instrument do tego, by mieć szansę być podmiotowo traktowanymi przez różnych usługodawców czy sprzedawców, bo to staje się coraz większym problemem i wyzwaniem" - mówił Wiśniewski.

W porozumieniu zapisano też, że Wydział Prawa i Administracji UO będzie np. prowadził badania dotyczące bieżącej praktyki rzecznika, analizy praktyki stosowania prawa, w tym orzecznictwa w sprawach konsumenckich czy badania świadomości prawnej w zakresie prawa konsumenckiego. Ma również utworzyć program spraw precedensowych, pojawiających się w praktyce Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów. Na mocy porozumienia planowane jest również utworzenie Centrum Prawa Konsumenckiego - wyspecjalizowanej jednostki prowadzącej działalność naukową, edukacyjną i usługową w zakresie prawa konsumenckiego i polityki konsumenckiej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.