PARTNER PORTALU
  • BGK

Urzędy pocztowe nie znikną z małych miast?

  • PAP    3 maja 2011 - 12:13
Urzędy pocztowe nie znikną z małych miast?

Nowy prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak zapewnia, że ma lepszy plan naprawy tej instytucji niż zamykanie placówek pocztowych. Dodał, że zakończył analizę kondycji 669 placówek pocztowych, które poprzednie kierownictwo chciało zamknąć.




Według Jóźwiaka, przekształcenie urzędów pocztowych (zaproponowane przez poprzedni zarząd) byłoby automatyczną zgodą na dobrowolną utratę rynku i spadek przychodów na poziomie blisko 10 mln zł.

"Przekształcenia, choć doraźnie poprawiłyby wynik finansowy, nie przyczyniłyby się do poprawy efektywności. Nie szukano pomysłów na zwiększenie przychodów, tylko podjęto decyzję o cięciu kosztów. Nie uwzględniono w tym całym procesie klienta i wpływu takich zmian na jakość obsługi. Analiza pokazała też, że poczta po stronie kosztów zaoszczędziłaby niespełna 40 mln zł" - powiedział Jóźkowiak.

Tymczasem, według szacunków poprzedniego zarządu, oszczędności miały sięgnąć około 200 mln zł.

Zdaniem nowego prezesa Poczty, jego plan naprawy powinien przynieść znacznie lepsze rezultaty.

"Wkrótce rozpocznie się analiza pozostałych 3,3 tys. urzędów pocztowych (669, które poprzedni zarząd chciał zamknąć, już zostało zanalizowanych). Poczta Polska musi być reformowana w oparciu o rachunek ekonomiczny, interes biznesowy i zasady współżycia społecznego, uwzględniając perspektywę klienta. Dopiero gdy zakończymy analizy urzędów, prawdopodobnie na początku trzeciego kwartału, będziemy mogli określić gdzie będziemy przekształcać, gdzie zagęszczać naszą sieć" - podkreślił.

Jóźwiak zaznaczył, że planowane przekształcenia placówek pocztowych nie powinny martwić pracowników.

"W oparciu o jasne kryteria wypracujemy konkretne ścieżki postępowania. Ważnym elementem będzie opracowanie i stosowanie systemu wartościowania pracy i oceniania wszystkich pracowników, tak aby wyłonić tych o największym potencjale. Tego do tej pory nie było w Poczcie Polskiej. Będziemy również chcieli przedstawić program dobrowolnych odejść" - powiedział Jóźkowiak.

Prezes PP poinformował też, że planowane przez poprzedni zarząd zwolnienia około 8 tys. z 92 tys. pracowników nie są przesądzone.

"Zwolnienia nie mogą być celem samym w sobie. Redukcje zatrudnienia powinny być brane pod uwagę dopiero na samym końcu prac nad strategią. W tym momencie jest więc jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretach" - powiedział prezes.

Jóźkowiak powiedział, że aby spółka nie straciła udziałów w rynku i mogła się rozwijać, potrzeba wiele pracy.

"Poczta musi dokonać głębokiej reorganizacji, by móc skutecznie konkurować na uwolnionym po 2013 roku rynku. Będziemy podejmować różne zabiegi ograniczające koszty. Chcemy np. w inny sposób rozwiązać kwestię obsługi administracyjnej. Jest tu ogromne pole do oszczędności. Jednak priorytetem będzie przede wszystkim poszukiwanie nowych źródeł przychodu" - stwierdził Jóźkowiak.

Jakie one będą, tego na razie nie podał. "Najpierw chcę się zastanowić, w oparciu o twarde dane i pogłębione analizy, jak Poczta ma wyglądać za 5 lat, w jakim kierunku ma się rozwijać" - podkreślił Jóźkowiak.

Dodał jednak, że Poczta będzie koncentrować się na przygotowaniu oferty opartej o nowe technologie.

"Nowe usługi będą wzorowane na tych oferowanych przez zagraniczne poczty. Będziemy obserwować inne poczty na świecie i wdrażać najlepsze praktyki z zagranicznych rynków. Pierwsze sygnały na temat nowych usług powinny pojawić się już jesienią" - podkreślił prezes.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.