PARTNER PORTALU
  • BGK

Urzędy pracy i pomoc społeczna dublują usługi dla tych samych osób

  • Agnieszka Widera    15 października 2015 - 21:11
Urzędy pracy i pomoc społeczna dublują usługi dla tych samych osób
Grzegorz Sikorski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach, podczas konferencji SilesiaHR Trends w Katowicach (fot.PTWP)

Żeby dobrze planować, trzeba integracji usług rynku pracy i usług społecznych. Bez tego urzędnicy pośredniaków będą tracili czas na osoby, które i tak pracy nie podejmą.




Jak wyliczają szefowie urzędów pracy, 30-50 proc. zarejestrowanych w PUP to osoby, które nie mogą lub nie chcą podjąć proponowanej pracy. Bardzo często to także klienci pomocy społecznej.

– Bardzo często zdarza się tak, że instytucje – pomoc społeczna i powiatowy urząd pracy, mają tych samych klientów. Oni bywają podwójnie obsługiwani, czasami w tych samych usługach – przyznaje Grzegorz Sikorski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach. – Potem doradca zawodowy w PUP ma przysłowiowe pół minuty na osobę – dodaje.

Zdaniem Jerzego Kędziory, dyrektora PUP w Chorzowie i Przewodniczącego Ogólnopolskiego Forum Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy, pośredniaki mają zbyt małą liczbę pracowników.

– We wszystkich powiatowych urzędach pracy w naszym kraju pracuje ok. 19,3 tys. osób. W wojewódzkich urzędach pracy niecałe 4 tys., przy prawie 2 milionach bezrobotnych. Dla porównania – w Niemczech 3 mln klientów urzędów pracy obsługuje 100 tys. osób – wylicza Kędziora.

Rozwiązaniem problemu byłyby integracja i lepsza współpraca ośrodków pomocy społecznej i PUP-ów.

– Wtedy część osób zarejestrowanych w urzędach pracy, które nie mogą podjąć pracy i z różnych względów nie są traktowane przez pracodawców jako potencjalni pracownicy, już na poziomie OPS mogłaby być przygotowywana do podjęcia pracy – kontynuuje Sikorski.

Szczegóły w naszej rozmowie wideo.

Artykuł powstał na bazie rozmów i paneli w trakcie konferencji Sielsia HR Trends 2015 w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • ojro ojro, 2015-10-29 07:55:11

    Do On_duty: jeśli to ironia, w porządku. Jeśli nie, to nie zgodzę się. Mamy obecnie "opiekę społeczną" ;) I mogę to udowodnić.
  • anty urzędnik , 2015-10-16 22:05:28

    Polsce jest potrzebna restrukturyzacja administracji, bo to co oni tam wyprawiają to jest po prostu PATOLOGIA.
  • On_duty, 2015-10-16 15:02:07

    nie ma już opieki społecznej - skończyła się z PRLem. Teraz mamy pomoc społeczną

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.