PARTNER PORTALU
  • BGK

Urzędy pracy znów mogą przyznawać dotacje. Ale to nie koniec kłopotów

  • PulsHR.pl (Katarzyna Domagała-Szymonek)/AT    18 lipca 2017 - 07:44
Urzędy pracy znów mogą przyznawać dotacje. Ale to nie koniec kłopotów
Przez dwa brakujące rozporządzenia funkcjonowanie urzędów pracy było sparaliżowane (fot.puplubaczow.pl)

Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej przygotowało nowe rozporządzenia dla urzędów pracy dotyczące m.in. refundacji kosztów wyposażenia czy przyznawania środków na podjęcie działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych.




• W Dzienniku Ustaw resort pracy opublikował dwa rozporządzenia, przez brak których funkcjonowanie urzędów pracy było sparaliżowane.

• - Taki błąd nigdy nie powinien mieć miejsca – komentuje Jerzy Kędziora, przewodniczący Ogólnopolskiego Forum Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy.

• Teraz urzędnicy obawiają się, że firmy, które straciły na braku przepisów, będą wnioskowały o wypłacenie im odsetek.

Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej naprawiło błąd, który doprowadził do wstrzymania przyznawania dotacji przez urzędy pracy. Przygotowało nowe rozporządzenia dotyczące m.in. refundacji kosztów wyposażenia czy przyznawania środków na podjęcie działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych.

Po dwóch tygodniach od wejścia w życie nowelizacji związanej z programem „Za życiem” (miało to miejsce 1 lipca), która w urzędach pracy wprowadziła sporo zamieszania, w Dzienniku Ustaw resort rodziny opublikował brakujące rozporządzenia. Brak tych dwóch dokumentów spowodował, że PUP-y w całej Polsce musiały wstrzymać przyznawanie środków na dofinansowanie działalności gospodarczej czy na założenie spółdzielni socjalnej. Nie mogły również podpisywać umów z przedsiębiorcami o refundowanie kosztów wyposażenia stanowisk pracy zatrudnianych przez nich bezrobotnych. Gdy urzędnicy wrócili do pracy po weekendzie (poniedziałek 17 lipca), nowe przepisy już obowiązywały, więc wszystko wróciło do normy. Jednak – jak mówią – pozostał niesmak oraz sporo pracy do nadrobienia.

- Dobrze, że ministerstwo w miarę szybko naprawiło swój błąd, ale on nigdy nie powinien mieć miejsca – komentuje Jerzy Kędziora, przewodniczący Ogólnopolskiego Forum Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy. – Nie pierwszy raz zmieniało ustawę, więc urzędnicy chyba byli świadomi, że jeśli uchyla ona pewne rozporządzenia, to powinny się pojawić przepisy precyzujące tę sytuację – dodaje.

Czytaj też: Praca urzędów pracy sparaliżowana. Dotacje dla bezrobotnych i przedsiębiorców wstrzymane

O uchyleniu rozporządzeń większość pracowników urzędów dowiedziała się 5 lipca, kiedy resort rodziny skierował do nich pismo, w którym poinformował, że powinni wstrzymać się z podpisywaniem dokumentów.

Dla klientów tych instytucji oznaczało to spore problemy. – Ludzie złościli się, bo już zainwestowali pieniądze, kupili nowy sprzęt, wynajęli lokale. Po czym usłyszeli, że nie dostaną dotacji. Nieraz były łzy i krzyki – przyznaje Kędziora. Jak wspomina, dochodziło też do sytuacji, gdy przedsiębiorcy ściągali żyrantów z drugiej części województwa, zaś na miejscu okazywało się, że ci ludzie tylko zmarnowali swój czas. Od urzędników dowiadywali się, że żadnych dokumentów nie podpiszą, bo nie wolno tego zrobić.

Cały artykuł czytaj tutaj

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.