PARTNER PORTALU
  • BGK

Ustawa o ochronie miejsc pracy uratowała 1,3 tys. etatów

  • PAP    10 lutego 2014 - 18:20
Ustawa o ochronie miejsc pracy uratowała 1,3 tys. etatów

Od listopada 57 firm w trudnej sytuacji skorzystało ze wsparcia finansowego przewidzianego w ustawie o ochronie miejsc pracy; udało się dzięki temu zachować ponad 1,3 tys. etatów - poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.




Ustawa przygotowana przez MPiPS weszła w życie w listopadzie zeszłego roku. Aby skorzystać z możliwości, jakie daje, pracodawcy powinni wystąpić do marszałka w województwie, na terenie którego mają siedzibę firmy. Marszałek ma siedem dni na rozpatrzenie wniosku i podjęcie decyzji.

Pracodawcy mogą skorzystać z dopłat do pensji pracowników podczas przestoju ekonomicznego (do 1,1 tys. zł), dofinansowania do szkoleń pracowników (do 11,3 tys. zł) oraz ze środków na opłacenie składek za pracowników. Warunek jest taki, że nie mogą w tym czasie nikogo zwolnić. Aby firma mogła ubiegać się o pomoc, jej obroty musiały spaść o 15 proc. w ciągu 6 kolejnych miesięcy.

Z danych resortu pracy wynika, że od listopada do lutego ze wsparcia skorzystało 57 firm, dzięki czemu zachowano 1 336 etatów. Z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przekazano na ten cel 7,1 mln zł. Najwięcej środków przyznano na świadczenia postojowe - 1,9 mln zł i na składki - 1,1 mln zł.

Ze wsparcia skorzystały firmy z 14 województw. Najwięcej firm wystąpiło o pomoc w województwach zachodnio-pomorskim i wielkopolskim. Wsparciem objęto tam ponad 350 pracowników. O pomoc nie wystąpił żaden pracodawca z województw kujawsko-pomorskiego i łódzkiego.

"Dopłaty pomagają utrzymać miejsca pracy w momencie przejściowych trudności firmy. Dużym ułatwieniem jest to, że taka pomoc finansowa jest bezzwrotna" - podkreśla minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.