Walka o stolicę kreatywności

  • Przegląd prasy/Puls Biznesu
  • 18-11-2011
  • drukuj
Europejska stolica kultury stawia na multimedia. Okazuje się, że może powalczyć z Warszawą.
Walka o stolicę kreatywności
We Wrocławiu powstał klaster multimedialny Creativro. Na kreatywne branże stawia prezydent miasta Rafał Dutkiewicz (zabierz głos/oceń prezydenta) i zamierza walczyć o prymat z Warszawą – pisze „Puls Biznesu”.

Creativro tworzą firmy Tequila Mobile (przez pół roku w gry firmy zagrało 4 mln osób), Xantus (studio 3D z Grupy ADV), Can’t Stop Games czy Techland. Ostatnia jest producentem m.in. gry „Dead Island” z budżetem 40 mln zł, która w dwa tygodnie sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy.

Członkami klastra są też: Akademia Sztuk Pięknych, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW), Hala Stulecia czy Ponadregionalna Sieć Aniołów Biznesu – Innowacja.

Na klaster liczą uczelnie, które kształcą specjalistów w branży multimedialnej – podaje „Puls Biznesu”.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

pOWALCZY ALBO NIE???

OCZEKUJĄCY, 2011-11-18 12:59:59 odpowiedz

Szkoda, że Dutkiewicz nie chce powalczyć z Warszawą np. w dziedzinie jakości komunikacji zbiorowej... Ale kto by tam się przejmował mieszkańcami.

tantus, 2011-11-18 12:02:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE