ZUS powiększa bazę. W Jaśnie otworzył Centrum Obsługi Telefonicznej

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje się na 1 października, kiedy to zacznie obowiązywać niższy wiek emerytalny. W związku z tym otwiera dwa nowe punkty Centrum Obsługi Telefonicznej klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pierwszy wystartował w piątek (28 lipca) w Jaśle. Pracę znajdzie tam 58 konsultantów, w tym 37 osób to nowo zatrudnione osoby.
ZUS powiększa bazę. W Jaśnie otworzył Centrum Obsługi Telefonicznej
ZUS otwiera dwa nowe punkty w Jaśle i Nowym Sączu (fot. Grupa PTWP)

ZUS spodziewa się zwiększenia ruchu w swoich placówkach i na infolinii ze względu na wchodzący 1 października obniżony wiek emerytalny - 60 lat dla kobiet i 65 dla mężczyzn. Wnioski emerytalne będzie można składać już od 1 września. ZUS wyliczył, że do końca roku prawo do obniżonej emerytury uzyska 330 tys. osób.

"Dzięki otwarciu dwóch nowych punktów spadnie oczekiwanie na połączenie z infolinią ZUS - mówi rzecznik prasowy ZUS Wojciech Andrusiewicz.

Telefon infolinii COT ZUS to warszawski numer 22 560 16 00. W nowym punkcie w Jaśle będzie pracować 58 konsultantów - 37 osób to nowi pracownicy szkoleni przez kilka miesięcy. Celem nowych inwestycji jest skrócenie czasu oczekiwania na połączenie i liczby przypadających na jednego pracownika COT połączeń - poinformował Andrusiewicz.

Jak podał, do tej pory Centrum obsługiwało średnio ok. 3 mln osób rocznie - każdy z 239 konsultantów obsługiwał blisko 13 tys. osób w roku. Po uruchomieniu nowych dwóch punktów liczba połączeń może sięgnąć nawet 400 tys. średnio miesięcznie. "Zdecydowanie ma też spaść czas oczekiwania na obsługę infolinii" - powiedział rzecznik.

Podkreślił, że w czasie wprowadzania nowych rozwiązań dotyczących emerytur lub opłacania składek, czy przed ostatecznym terminem składania dokumentów czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut. Połączeń było tak wiele, że nie udawało się ich szybciej obsłużyć.

Rzecznik zaznaczył, że wybór Jasła to realizacja polityki Zakładu, by centra obsługi lokować w mniejszych miastach, szczególnie tam, gdzie jest większe bezrobocie - by wesprzeć lokalny rynek pracy. Druga nowa lokalizacja, to Nowy Sącz (małopolskie) - zostanie otwarta w najbliższych miesiącach.

COT działał do tej pory w czterech punktach: Węgrowie, Mińsku Mazowieckim (mazowieckie) Grudziądzu (kujawsko-pomorskie) i Miastku (pomorskie). Klient dzwoniący na numer infolinii ZUS 22 560 16 00 przekierowywany jest do jednego z punktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE