PARTNER PORTALU
  • BGK

Zwolnienia dyscyplinarne w urzędzie

  • PAP    20 czerwca 2013 - 10:29
Zwolnienia dyscyplinarne w urzędzie

Pięć osób z wydziału oświaty Urzędu Miasta w Namysłowie zostanie do końca tygodnia dyscyplinarnie zwolnionych za naruszenie zasad dot. udzielania pożyczek z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych - zapowiedział burmistrz Krzysztof Kuchczyński.




Wobec trzech innych osób będą wyciągnięte konsekwencje służbowe z naganą włącznie.

To wynik kontroli wewnętrznej, zarządzonej przez burmistrza Namysłowa w ubiegłym tygodniu, po tym jak od osób postronnych dowiedział się, że w Wydziale Oświaty i Kultury Fizycznej w kierowanym przez niego urzędzie może dochodzić do nieprawidłowości.

Kuchczyński powiedział w rozmowie z PAP w środę, że zwolnienia dyscyplinarne zostaną do końca tygodnia wręczone piątce pracowników - w tym kierowniczce referatu księgowości jednostek oświatowych. Dodał, że najprawdopodobniej do końca miesiąca skieruje też do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa dotyczące dwóch osób. Przeprowadzona kontrola wykazała bowiem, że doszło do podrobienia podpisu oraz złożenia fałszywego oświadczenia majątkowego.

"W takiej sytuacji jestem zobowiązany do zgłoszenia sprawy prokuraturze" - zaznaczył Kuchczyński.

Raport pokontrolny burmistrz Namysłowa dostał w środę. Podał, że wynika z niego, iż przy przyznawaniu pożyczek z funduszu socjalnego w wydziale oświaty dochodziło do "znacznych nieprawidłowości". Według jego relacji pracownicy np. uzyskiwali po 30, 50 a nawet ponad 100 tys. zł pożyczki z tego funduszu, podczas - gdy zgodnie z obowiązującymi ustaleniami - mogli wziąć najwyżej 20 tys.

Większe sumy uzyskiwali, gdyż dobierali dodatkowe kwoty przed spłaceniem poprzednich. "Ci pracownicy spłacali zobowiązania, ale zwiększali pulę pożyczek niezgodnie z przepisami. Np. brali 20 tys. złotych, a po dwóch czy trzech miesiącach dobierali kolejne 15-20 tysięcy" - wyjaśnił samorządowiec. Jakiej kwoty ogółem dotyczą nieprawidłowości - tego jeszcze nie wyliczono.

Kontrola objęła okres minionych dwóch lat. Prowadziła ją trzyosobowa komisja powołana przez burmistrza. Na czas jej przeprowadzania zawieszono w czynnościach służbowych dziesięć osób, zaznaczając, że nie mają one prawa przebywać w pomieszczeniach służbowych w obawie m.in. przed utrudnianiem działań komisji kontrolującej.

W niektórych przypadkach nieprawidłowości mieli się dopuścić wieloletni pracownicy urzędu miasta. Kuchczyński zrelacjonował, że ze wszystkimi osobami, których sprawa dotyczy, spotkał się i rozmawiał jeszcze przed ich zawieszeniem w ub. tygodniu. "Część z nich powiedziała, że rozumie, na czym polegają ich przewinienia, a część najprawdopodobniej udaje, że nie wie" - powiedział.

Podał także, że w najbliższych dniach powoła biegłego z zewnątrz, by sprawdził, czy także w podlegających wydziałowi szkołach i przedszkolach nie dochodziło do nieprawidłowości. Burmistrz Namysłowa podkreślił w rozmowie z PAP, że nie jest to łatwa sytuacja dla gminy. Tym bardziej, że - co zaznaczył - zawsze miał przekonanie, iż wydział oświaty w kierowanym przez niego urzędzie funkcjonuje bardzo dobrze. Dodał, że nie będzie miał problemów kadrowych po zwolnieniu kilku pracowników, których dotyczy sprawa, bo już podjął decyzje o przesunięciach czy oddelegowaniu na ich miejsce urzędników pracujących w innych jednostkach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.