15 firm w przetargu na obwodnicę Pszczyny

W przetargu na wykonawcę drugiego etapu budowy północnej obwodnicy Pszczyny wpłynęło 15 ofert - poinformował w środę koordynujący inwestycję Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
15 firm w przetargu na obwodnicę Pszczyny
To jedna z największych inwestycji drogowych samorządu regionu w ostatnich latach. Ułatwi ominięcie Pszczyny kierowcom, którzy chcą jechać z Pszczyny drogą nr 935 w stronę Żor, Rybnika i Raciborza. W grudniu ub. roku podpisano umowę na pierwszy etap tej inwestycji - budowę węzła przyszłej obwodnicy z drogą krajową nr 1.

Czytaj też: Jest umowa na węzeł "jedynki" i obwodnicę

W trwającym właśnie przetargu wybrany zostanie wykonawca mniej więcej 4,25 km właściwej obwodnicy - od "jedynki" do skrzyżowania z drogą nr 935 na granicy Pszczyny i sąsiedniego Suszca. Łącznie powstaną tam dwa skrzyżowania ze światłami (z drogą nr 935 i z ul. Batalionów Chłopskich) i cztery wiadukty (nad ul. Doświadczalną, Strzelecką i Łowiecką oraz dla ul. Leśnej, która przejdzie nad obwodnicą).

Najtańszą ofertę w postępowaniu - na niespełna 53,9 mln zł brutto - złożyła spółka Strabag. Kolejne oferty - 56,1 mln zł oraz 58,7 mln zł - zaproponowały spółki Eurovia Polska oraz Bogl & Krysl Polska. Najdroższa oferta opiewa na 92 mln zł.

Jak wynika z informacji inwestora, w jego kosztorysie oszacowano koszt budowy tej części obwodnicy na nieco ponad 117,4 mln zł brutto. W najbliższym czasie wszystkie oferty będą sprawdzone pod względem formalnym. Dokumentacja trafi też do Urzędu Zamówień Publicznych, który dokona tzw. kontroli uprzedniej - wymaganej przy dofinansowaniu unijnym.

Na podstawie podpisanej w grudniu ub. roku umowy firma Mota-Engil Central Europe do jesieni 2013 r. zbuduje za 52 mln zł bezkolizyjne połączenie drogi nr 1 i obwodnicy. Węzeł powstanie w rejonie skrzyżowania "jedynki" z ul. Katowicką - jego budowa będzie skutkowała zwężeniami jezdni tranzytowej trasy, okresowo można spodziewać się również ruchu wahadłowego.

Północna obwodnica Pszczyny miała być zbudowana już w 2002 r. Były pieniądze i projekt, jednak wobec protestów części mieszkańców droga nie powstała. Ponad dwa lata temu udało się pozyskać większość potrzebnych gruntów, projekt został zaktualizowany i skierowany do realizacji.

Droga nr 935 to jedna z najruchliwszych regionalnych tras w regionie, przyczynia się do długich korków w godzinach szczytu w Pszczynie. Nowa obwodnica ma odciążyć zabytkowe śródmieście Pszczyny - to na nią zostanie przeniesiony ruch ciężkich pojazdów z centrum

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU