4 firmy w przetargu na szybki tramwaj do Nowej Huty

- Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na przebudowę torowiska od ronda Mogilskiego do placu Centralnego w Nowej Hucie i przystosowanie go do standardów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Najniższą ofertę, opiewającą na 127,8 mln zł, przedstawiła firma Strabag.
4 firmy w przetargu na szybki tramwaj do Nowej Huty

Jak przypomniał rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Michał Pyclik, wszystkie oferty mieszczą się w założonym limicie cenowym, co oznacza, że inwestycja będzie realizowana. Wstępny kosztorys zakładał wydanie na to przedsięwzięcie około 214 mln zł.

Kontrakt zostanie zrealizowany w systemie "zaprojektuj i zbuduj", tak więc wykonawca, zanim rozpocznie prace budowlane, będzie musiał zaprojektować nowy ciąg komunikacyjny w oparciu o program funkcjonalno - użytkowy, wcześniej przygotowany na zlecenie ZIKiT. Zgodnie z harmonogramem prace budowlane mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku i zakończyć po dwóch latach.

Wykonawca inwestycji będzie miał za zadanie przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Mogilskiej i Jana Pawła II do placu Centralnego (około 6,5 km) oraz dostosowanie go do wymogów szybkiego tramwaju, w tym włączenie do specjalnego systemu sterowania ruchem. Przy okazji zmodernizowane będą jezdnie ulic oraz skrzyżowań.

Drugie zadanie będzie polegało na rozbudowie skrzyżowania ulic Lema - Meissnera - al. Jana Pawła II. W ramach tego elementu ulica Lema, która obecnie kończy się na wysokości budowanej hali widowiskowo-sportowej w Czyżynach, zostanie połączona z aleją Jana Pawła II i ulicą Meissnera.

Trzecie z zadań to budowa stacji trakcyjnej w rejonie pętli Wieczysta. W jego ramach wyremontowany będzie most na rzece Białusze, a także przejścia podziemne pod rondem Czyżyńskim.

Miasto czyni starania, aby przebudowa ciągu tramwajowo-drogowego od ronda Mogilskiego do placu Centralnego została częściowo sfinansowana z funduszy unijnych. Projekt znajduje się na liście indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a w czerwcu zeszłego roku zawarto preumowę na jego dofinansowanie.

Zgodnie z dokumentacją aplikacyjną, koszt projektu wynosi około 214 mln zł, z czego unijne wsparcie miałoby wynieść prawie 91 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE