Bronią się przed szpecącymi reklamami

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 10-12-2011
  • drukuj
Mniej reklam, piękniejsze miasto – zabytkowe centrum Krakowa jest szczególnie chronione. O podobnych rozwiązaniach myślą inne gminy.
Bronią się przed szpecącymi reklamami
Uchwała Rady Miasta Krakowa (zabierz głos/oceń prezydenta) o wprowadzeniu w obrębie Plant Parku Kulturowego została przyjęta już w 2010 r., ale wchodzi w życie dopiero teraz – pisze „Rzeczpospolita”.

Właściciele i zarządcy nieruchomości położonych na tym terenie mają pół roku, by zmienić brzydkie banery i usunąć z chodników reklamy. Będą je oceniać urzędnicy, m.in. przedstawiciele konserwatora zabytków. Jak szacuje miasto, ok. 80 proc. szyldów w ścisłym centrum musi zostać zmienionych.

Doświadczeniom Krakowa przyglądają się m.in. Poznań (zabierz głos/oceń prezydenta), Wrocław (zabierz głos/oceń prezydenta) i Jarosław, gdzie park kulturowy utworzono w 2009 r. Chroni Stare Miasto i zespół klasztorny dominikanów. Urzędnicy zapewniają, że łatwiej im teraz pozbyć się niechcianych reklam – pisze „Rzeczpospolita”.
.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Kiedyś to wisiało całe mnóstwo różnych reklam i plakatów... Producenci oferowali swój towar niemal wszędzie tak by został zauważony. Cel zapewne został osiągnięty, więc reklamy już nie są potrzebne.

Maxfax, 2011-12-10 10:33:27 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU