Budżet obywatelski, Kraków: pomysły na wydanie pieniędzy

W ramach budżetów obywatelskich najczęściej budowane są ścieżki rowerowe, skwery, place zabaw czy plenerowe siłownie. Ale są i inne pomysły, w Krakowie np. walczą z „bazgrołami”.
Budżet obywatelski, Kraków: pomysły na wydanie pieniędzy
W ramach projektu z budżetu obuwatelskiego zlikwidowano m.in. takie malowidła na miejskim przedszkolu - fot.krakow.pl

„Pogromcy Bazgrołów”, to program realizowany ze środków budżetu obywatelskiego przez Wydział Gospodarki Komunalnej krakowskiego magistratu.

Budżet zadania, wybranego przez krakowian w zeszłorocznym głosowaniu, wynosi 400 tys. zł. Zadanie realizowane jest przez Wydział Gospodarki Komunalnej (w zakresie usuwania nielegalnego graffiti), Straż Miejską (w zakresie utworzenia i obsługi aplikacji), Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (prowadzenie kampanii społecznej).

Powstała m.in. aplikacja komputerowa, zatrudniono (na czas trwania projektu) dodatkowe osoby (koordynatora ds. oszacowania graffiti i odbioru prac, koordynatora ds. obsługi aplikacji, koordynatora ds. kampanii społecznej), wyłoniono poprzez przetarg firmę, która usuwa nielegalne graffiti, oraz zorganizowano kampanię społeczną przeciwdziałającą bazgrołom.

W styczniu 2015 r. Wydział Gospodarki Komunalnej wystąpił do poszczególnych miejskich jednostek oraz komórek organizacyjnych z prośbą o przekazanie wykazu (wraz ze zdjęciami) budynków, na których znajdują się nielegalne bohomazy.

Można zgłaszać nielegalne graffiti

Na ich podstawie sporządzono listę obiektów, które zostaną oczyszczone. Wybrano 84 budynki, w sumie 7 tys. 635 m kw. nielegalnego graffiti.

Pod adresem: www.bazgroly.krakow.pl została utworzona także specjalna aplikacja, za pomocą której można zgłaszać nielegalne graffiti. Na podstawie sprawdzonych przez Straż Miejską zgłoszeń tworzy się baza wszystkich bazgrołów zlokalizowanych na terenie Krakowa.

Dotąd nielegalne bohomazy usunięto z 9 obiektów, w tym samorządowego żłobka, przedszkoli i szkół.
Łącznie ok. 485 m kw. na kwotę ok. 40 tys. zł. Trwa usuwanie graffiti z kolejnych 3 obiektów.

Równolegle Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu prowadzi kampanię społeczną: odbyły się dwa pikniki sąsiedzkie, na których rozdawano ulotki oraz gadżety promocyjne (koszulki, opaski odblaskowe, itp.). Nakręcono także spot, który będzie emitowany w Bus TV w środkach komunikacji miejskiej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU