PARTNER PORTALU
  • BGK

Ciechanów. Zasady umieszczania reklam przyjęte w uchwale

  • aw/PAP    29 kwietnia 2016 - 15:33
Ciechanów. Zasady umieszczania reklam przyjęte w uchwale
Zgodnie przyjętymi w uchwale zapisami, tablice reklamowe i urządzenia reklamowe nie mogą być umieszczane m.in. na mostach, wiaduktach i kładkach (fot.umciechanow.pl)

• Radni Ciechanowa przyjęli uchwałę o zasadach umieszczania tablic i urządzeń reklamowych, ich wielkości, standardach jakościowych i rodzajach materiałów z jakich mogą być wykonane.
• To pierwsze w Polsce miasto, które wypracowało takie regulacje.
• Uchwała jest pokłosiem obowiązującej od września 2015 r. tzw. ustawy krajobrazowej.




Jak poinformowała rzeczniczka ciechanowskiego Urzędu Miasta Renata Jeziółkowska, uchwała, na której przyjęcie pozwoliła tzw. ustawa krajobrazowa, wejdzie w życie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

- Czas na dostosowanie istniejących tablic i urządzeń reklamowych do uchwalonych regulacji to 12 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały - zaznaczyła Jeziółkowska.

Szczegóły ciechanowskiej uchwały

Uchwała określa m.in. warunki oraz wyznacza miejsca, w których reklamy mogą się pojawiać. Zabrania np. ich instalowania na zabytkach, w strefie do 20 metrów od pomników przyrody, na terenach cmentarzy i ich ogrodzeniach, a także wzdłuż ulic w taki sposób, który zakłóca odczytanie znaków drogowych lub ogranicza widoczność kamer monitoringu miejskiego.

Zapisy uchwały zabraniają umieszczania reklam na drzewach, w szpalerach drzew oraz w sposób pogarszający warunki wegetacji roślin. Banery reklamowe nie mogą być rozpinane między obiektami budowlanymi, roślinnością, ogrodzeniami, barierami ochronnymi i ekranami akustycznymi.

Przyjęte przez radnych Ciechanowa rozwiązania, zostały opracowane m.in. na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców miasta, którzy ostatecznie opowiedzieli się za koniecznością wprowadzenia szczegółowych zasad dotyczących umieszczania reklam w przestrzeni publicznej.

- Jeżeli mamy możliwość uporządkowania spraw związanych z reklamami, korzystamy z tego. Reklamy są i będą. Nie muszą jednak szpecić miasta, mogą spełniać swoją funkcję w taki sposób, by nie zakłócać ładu, powinny pojawiać się w przeznaczonych do tego miejscach, niezbyt gęsto, nie w taki sposób, by zasłaniać obiekty i zdominować przestrzeń. Uchwała jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, którzy mają dość reklamowego bałaganu - powiedział prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.

Gdzie reklamy mogą, a gdzie nie mogą być zamieszczane?

Zgodnie przyjętymi tam w uchwale zapisami, tablice reklamowe i urządzenia reklamowe nie mogą być umieszczane m.in. na mostach, wiaduktach i kładkach, na budowlach i urządzeniach infrastruktury technicznej, jak np. latarnie czy stacje transformatorowe, a także na obiektach urzędów, w tym administracji rządowej i samorządowej, z wyjątkiem tzw. reklam remontowo-budowlanych.

Uchwała zezwala natomiast na montowanie reklam na niektórych ogrodzeniach, ale pod warunkiem, że powierzchnia ich ekspozycji nie przekroczy 3 metrów kw., a także na budynkach z tym, że w tym przypadku powierzchnia ekspozycji może mieć do 20 metrów kw., natomiast łączna powierzchnia reklam nie może przekroczyć 20 proc. powierzchni elewacji.

Tablice i urządzenia reklamowe powinny być tak wkomponowane w elewację by nie zasłaniały istotnych i charakterystycznych jej elementów. Reklamy z elementami podświetlanymi nie mogą być uciążliwe dla mieszkańców budynków. Właściciele wszystkich tablic lub urządzeń reklamowych są zobowiązani do utrzymania ich w należytym stanie technicznym i estetycznym.







×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.