Dochodowe nazwy stadionów

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza Poznań
  • 10-08-2012
  • drukuj
Nie wiadomo kiedy Lech Poznań, operator stadionu miejskiego, sprzeda prawa do jego nazwy.
Dochodowe nazwy stadionów

Część dochodów z jej sprzedaży trafi do miejskiej kasy – minimum 1 mln zł rocznie. Gdańsk w taki sposób zyskał aż 7 mln zł rocznie – pisze „Gazeta Wyborcza Poznań”.

Czytaj też: Stadiony i hale - rachunek zysków i strat

Swoją nazwę ma już stadion Legii na Łazienkowskiej, a Pepsi płaci za nią klubowi 6 mln zł rocznie.

Czytaj też: Nowe obiekty sportowe w Polsce są źle zaprojektowane i nigdy się nie zwrócą

W nazwie gdańskiego stadionu reklamuje się państwowy koncern energetyczny PGE, który przez pięć lat będzie płacił za to po 7 mln zł.

W umowie na zarządzanie stadionem przy ul. Bułgarskiej, którą Poznań podpisał z konsorcjum klubu Lecha Poznań i spółki Marcelin Management, miasto zagwarantowało sobie udział w zyskach ze sprzedaży nazwy stadionu. To jedna trzecia dochodów z tego tytułu, ale nie mniej niż 1 mln zł rocznie – pisze „Gazeta Wyborcza Poznań”.

Więcej na ten temat tutaj.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE