Dodatkowe przejazdy na Euro kosztowały Warszawę 8 mln

8 mln zł kosztowało zorganizowanie dodatkowych przejazdów autobusami, tramwajami i metrem podczas mistrzostw Euro 2012. Strategia obsługi stadionu i Strefy Kibica transportem zbiorowym sprawdziła się - ocenili w środę uczestnicy konferencji w stołecznym ratuszu.
Dodatkowe przejazdy na Euro kosztowały Warszawę 8 mln

W konferencji wzięli udział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, członek zarządu PKP PLK Andrzej Pawłowski, dyrektor Lotniska Chopina Michał Marzec, dyr. stołecznego biura Drogownictwa i Komunikacji Mieczysław Reksnis, dyrektor ZTM Leszek Ruta, dyr. Zarządu Dróg Miejskich Grażyna Lendzion.

Wojciechowicz ocenił, że organizacja transportu podczas mistrzostw sprawdziła się. Podkreślił, że pozytywnie ocenia ją ponad 90 proc. badanych osób.

Czytaj też: Dodatkowe pociągi po półfinale Euro

Podczas Euro uruchomiono specjalne linie dowożące pasażerów na parkingi na obrzeżach miasta, obsługujące Strefę Kibica.

Wydłużono godziny kursowania wybranych linii oraz metra. Wojciechowicz poinformował, że koszt dodatkowych przejazdów autobusami, tramwajami i metrem wyniósł ok. 8 mln zł.

Czytaj też: Gospodarze Euro po uszy w długach

Podczas mistrzostw autobusy przejechały dodatkowo 300 tys. kilometrów, tramwaje ok. 130 tys. kilometrów, z kolei metro ok. 17 tys. kilometrów.

Koszt dodatkowych przejazdów autobusów to 3,2 mln zł, tramwajów - 3,2 mln zł a metra - 1,5 mln zł. Łącznie środkami transportu publicznego podczas pięciu dni meczowych z centrum w rejon Stadionu Narodowego przewieziono ok. 230 tys. pasażerów.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU