Dolnośląskie zaprezentowało strategię rozwoju regionu

Istniejąca i projektowana sieć dróg oraz walory turystyczne regionu to dwa obszary, na których oparto strategię rozwoju Dolnego Śląska do 2020 r. Dokument zaprezentowano w poniedziałek we Wrocławiu. W prezentacji uczestniczył prezydent Bronisław Komorowski.
Dolnośląskie zaprezentowało strategię rozwoju regionu

Strategię Rozwoju Województwa Dolnośląskiego na najbliższe osiem lat przedstawił w centrum kongresowym przy wrocławskiej Hali Stulecia marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec.

Dokument wskazuje, że gospodarka regionu opiera się na dwóch zasadniczych filarach - zasobach i produkcji. "Bogactwa naturalne pozwalają projektować model gospodarczy regionu, w którym głównymi gałęziami będą: produkcja oparta o przemysł wydobywczy i nowoczesne technologie oraz usługi turystyczne wykorzystujące walory środowiska przyrodniczego i kulturowego Dolnego Śląska" - napisano w strategii.

Czytaj też: Mniej optymizmu: budżety regionów kryzysowe

Zgodnie z założeniami strategii rozwoju regionu do 2020 r. na Dolnym Śląsku mają powstać dwa silne obszary wzrostu.

Pierwszy z nich ma być oparty na istniejącej i projektowanej sieci dróg. Dzięki rozbudowie infrastruktury region ma stać się obszarem dynamicznego rozwoju przemysłu opartego na nowoczesnych technologiach.

Strategia wskazuje na konieczność budowy dróg w standardzie autostrad lub dróg ekspresowych. Chodzi o trasy A18 (południowa jezdnia autostrady na odcinku Krzywa - Olszyna), S3 (Nowa Sól - Legnica -Lubawka), S5 (Poznań - Wrocław - Boboszów) oraz S8 (Wrocław/Magnice - Świdnica - Wałbrzych - Jelenia Góra do połączeń transgranicznych).

Czytaj też: Ograniczenie inwestycji to budżetowy błąd

Kluczowa dla rozwoju regionu ma być również realizacja projektu Trasy Sudeckiej (Zgorzelec, Jelenia Góra, Kamienna Góra, Boguszów Gorce, Wałbrzych, Głuszyca, Nowa Ruda, Kłodzko) oraz dokończenie budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia (Bielany - Łany - Długołęka), a także budowa łącznika trasy S3 z planowaną autostradą A8 (odcinek Kostomłoty - Lubawka).

W strategii wskazano również konieczność rozbudowy infrastruktury kolejowej i lotniczej. Chodzi m.in. modernizację linii kolejowych E-30/CE-30 (Zgorzelec - Legnica - Wrocław - Opole), E-59 (Wrocław - Poznań), C-59/2 (Wrocław - Kłodzko - Międzylesie), CE-59 (Zielona Góra - Wrocław) oraz 274 (Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec), 137 (Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - Nysa).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.