Ełk: Urząd gminy pod młotek

Wójt Ełku ogłosił przetarg na sprzedaż budynku, w którym mieści się obecnie urząd gminy. Za nieruchomość przy ul. Armii Krajowej chce uzyskać prawie milion złotych.

Ełcki samorząd chce sprzedać nieruchomość przy ul. Armii Krajowej za co najmniej 970 tys. zł. Przedwojenny budynek o pow. 440 m kw. był kiedyś siedzibą szkoły muzycznej, a od wielu lat mieści się w nim urząd gminy. Nabywca może przeznaczyć go na cele usługowo-handlowe lub mieszkalne. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty pod koniec listopada.

Urzędnicy przenoszą się do nowej siedziby

Jak powiedział sekretarz gminy Ełk Krzysztof Bronakowski, urzędnicy do 25 października przeprowadzą się do znacznie większego budynku w kompleksie pokoszarowym przy ul. Kościuszki.

"Przeprowadzamy się, ponieważ nasza dotychczasowa siedziba nie spełnia żadnych norm budynku użyteczności publicznej. Brakuje powierzchni biurowej, w niewielkich pokojach siedzi po 3-4 pracowników. Wynikają z tego przede wszystkim utrudnienie dla petentów" - podkreślił.

Obecna siedziba gminy nie jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z powodu trudności lokalowych gminny ośrodek pomocy społecznej i zespół obsługi szkół musiały wynajmować biura od innych instytucji. Nie było też warunków, żeby mieszkańcy mogli uczestniczyć w sesjach rady gminy, które powinny być jawne.

"Sesje odbywają się w niewielkiej sali konferencyjnej, która mieści się w piwnicy i nie ma wentylacji. Krótko mówiąc, urąga to powadze obrad" - wyjaśnił sekretarz.

Po przeprowadzce urząd gminy w Ełku i wszystkie podległe mu jednostki będą mieściły się w jednym gmachu. Pokoszarowy budynek o pow. ponad 1,5 tys. m kw. gmina kupiła od prywatnej spółki za ponad 1,5 mln zł. Kolejne 6,5 mln kosztował trwający trzy lata gruntowny remont. Budynek jest wyposażony w windy i podjazdy dla niepełnosprawnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU