Gadżety z logo Euro 2012 dadzą zarobić

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna/PAP
  • 10-01-2011
  • drukuj
Licencja na produkcję gadżetów z logo Euro 2012 kosztuje kilka milionów złotych, ale gwarantuje duży zysk.

Umowa licencyjna daje prawo sprzedaży konkretnych produktów z logo mistrzostw. Sumaryczna wartość takich umów, związanych z Euro 2008 wyniosła 200 mln euro i była dwukrotnie większa niż przed turniejem w 2004 r. Nie wiadomo, ile może wynieść obecnie – spekuluje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Wiadomo jednak, że około 30 polskich firm jest zainteresowanych zawarciem umowy z UEFA – właścicielem praw do nazwy i logo. Przy zakupie licencji nabywca zapłaci jednorazowo od kilkudziesięciu tys. do kilku milionów zł., a później także prowizję od sprzedaży artykułu, na który zostało zawarte porozumienie. Jest to kilka do kilkunastu procent ceny.

Przed czterema laty podpisano 50 umów. Licencjobiorcami były nie tylko przedsiębiorstwa z Austrii i Szwajcarii – gospodarzy turnieju. Obecnie chętnych, także z zagranicy, może być jeszcze więcej, ponieważ zarówno same Mistrzostwa Europy, jak i pamiątki z nimi związane, zyskują na popularności.

Dla wielu polskich firm, ważniejszy od jednorazowego zysku związanego z Euro 2012, będzie wizerunek, jaki mogą zyskać dzięki udziałowi w tak dużym przedsięwzięciu. Pozwoli też szerzej zaistnieć na arenie międzynarodowej.

Pierwsze licencjonowane produkty, związane z Euro 2012, pojawią się na rynku już w czerwcu tego roku – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU