Gdańsk, kładka na Ołowiankę: Siedem ofert w przetargu na budowę kładki

• Siedem firm złożyło oferty w przetargu na budowę zwodzonej kładki pieszej przez Motławę na wyspę Ołowiankę w Gdańsku.
• Wykonawca ma być wybrany za ok. 2 tygodnie.
• Na budowę kładki, która może stać się atrakcją architektoniczną przeznaczono ok. 10 mln zł.
Gdańsk, kładka na Ołowiankę: Siedem ofert w przetargu na budowę kładki
Budowa kładki pieszej przez Motławę ma stworzyć też nową trasę spacerową oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia (fot.gdansk.pl)

Jak poinformowało w poniedziałek (11 kwietnia) biuro prasowe Urzędu Miasta w Gdańsku, zwodzoną kładkę pieszą, która połączy Główne Miasto (historyczne śródmieście) z wyspą Ołowianka chce budować siedem firm. W poniedziałek oferty zostały otwarte. Firmy zaproponowały budowę kładki za kwotę od 7,6 mln zł do 14,7 mln zł. Zamawiający, czyli Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji 10 mln zł. Jak podano, najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, a najdroższą - Soletanche Polska Sp. z.o.o z Warszawy. Swoje oferty złożyły też firmy: Konsorcjum Firm Vistal Sp. z o.o z Gdyni, Budimex SA z Warszawy, MOST Sp. z o.o. z Sopotu, Skanska SA z Warszawy i Energopol Szczecin SA.

Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert. Wykonawca ma być wyłoniony za ok. 2 tygodnie.

Kładka w okolicy ul. Grodzkiej ma skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianka i zapewnić łatwiejszy dostęp do Filharmonii Bałtyckiej i Muzeum Morskiego. Planowany termin zakończenia prac budowlanych to maj 2017 r.

Budowa kładki pieszej przez Motławę ma stworzyć też nową trasę spacerową oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia dzięki budowie nowego dojścia. Miasto liczy, że kładka zwodzona stanie się także dodatkową atrakcją architektoniczno - inżynierską.

Przewiduje się, że w sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku czasowego. W okresie zimowym ma być możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie. Kładka ma mieć 70,5 m długości oraz od 6,76 do 10,56 m szerokości. Zakłada się, że czas otwierania i zamykania przęsła zwodzonego wyniesie 2 minuty. Kładka w okolicy ul. Grodzkiej w Gdańsku jest jedną z dwóch planowanych przez Motławę.

fot.gdansk.pl
fot.gdansk.pl

Druga, obrotowa kładka (od ul. św. Ducha) dla pieszych o długości 57 metrów ma połączyć Długie Pobrzeże z północnym cyplem Wyspy Spichrzów w historycznym centrum Gdańska. Powstanie według projektu Studio Bednarski Ltd z Londynu, które wygrało konkurs. Ma być gotowa pod koniec 2018 roku.

Kładka dla pieszych nad Motławą (od ul. św. Ducha) stanowi część zagospodarowania północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku. Przedsięwzięcie do 2023 roku ma zrealizować spółka celowa Granaria Development Gdańsk powołana przez konsorcjum spółek Multibud W. Ciurzyński i Immobel Poland. Koszt budowy kładki to ok. 10 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU