Gminy nie muszą ogłaszać w prasie konkursów na dyrektorów szkół

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 20-04-2010
  • drukuj
Od 21 kwietnia zmieni się sposób wyboru dyrektorów szkół. Jeśli komisja naruszy tajność głosowania, procedura może być unieważniona.
Gminy nie muszą ogłaszać w prasie konkursów na dyrektorów szkół

Za organizację konkursów odpowiadają tylko i wyłącznie organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego, czyli wójt, burmistrz, prezydent, zarząd powiatu i województwa. Tak wynika z wchodzącej 21 kwietnia ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Tego dnia zacznie też obowiązywać rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Zgodnie z nim organy wykonawcze będą informować organy stanowiące, czyli radę gminy, miasta, powiatu, o wynikach konkursu. Rozporządzenie zmieniło też zasady przeprowadzania konkursu.

Ogłoszenie o konkursie nie musi pojawiać się jednocześnie w dwóch dziennikach o zasięgu lokalnym i wojewódzkim, z czego cieszą się samorządy. Doprecyzowano również, że protokół z posiedzenia komisji musi zawierać m.in.: informacje o składzie komisji, dane kandydatów, a także pytania im zadane i streszczenie udzielonych odpowiedzi.

Poza pozytywnymi zmianami jest również jedna budząca kontrowersje. Resort zwiększył katalog przypadków, w których konkurs można unieważnić. Do nieuzasadnionego odrzucenia kandydata czy innych nieprawidłowości, które mogły wpłynąć na jego wynik, dodano naruszenie tajności głosowania – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE