Impuls w dziedzinie wdrażania systemów ITS

Energopol Południe SA i Kapsch TrafficCom AG podpisały dzisiaj umowę o współpracy strategicznej w Polsce w dziedzinie wdrażania systemów ITS w naszym kraju.
Austriacki Kapsch jest jednym ze światowych liderów wśród dostawców inteligentnych systemów transportowych (ITS). Energopol Południe wniesie swoje doświadczenie w projektach na rynku polskim, szczególnie tych wykonywanych na rzecz samorządów. Umowa obowiązywać będzie początkowo przez 3 lata z możliwością przedłużenia jej na kolejny okres.

- Nasze partnerstwo to doskonałe połączenie najnowszej światowej technologii, lokalnej wiedzy i doświadczenia we wdrażaniu skomplikowanych projektów publicznych - mówi Jacek Taźbirek, Prezes Energopolu Południe.

Wejście w segment ITS jest krokiem mającym na celu dywersyfikację działalności spółki, który pozwoli na uniezależnienie jej od jednej branży, jak to było do tej pory. Projekty budowlane nadal będą stanowiły ważny element działalności spółki, natomiast rozwijane mają być również nowe segmenty o dużym potencjale rozwoju, takie jak Inteligentne Systemy Transportowe.

- Energopol Południe działał do tej pory na rynku projektów budowlanych. Rozwijając nasz obszar działania na kolejne segmenty chcemy uniezależnić się od wpływów bieżącej koniunktury - mówi prezes Taźbirek. - Technologiami ITS zainteresowaliśmy się przede wszystkim widząc ich ogromny potencjał na przykładzie innych krajów oraz sukces, jakim okazał się elektroniczny system poboru opłat viaTOLL - dodaje.

Sztandarowym projektem ITS w Polsce jest viaTOLL, elektroniczny system poboru opłat obowiązkowy dla pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. System obowiązuje w Polsce początku lipca 2011 roku i w niecałe półtora roku zwrócił poniesione na jego wdrożenie nakłady inwestycyjne.

Czytaj też: Wpływy z e-myta przekroczyły już 1 mld. zł

ITS to jednak również rozwiązania dla miast i gmin podnoszące jakość życia ich mieszkańców, bezpieczeństwo oraz atrakcyjność biznesową i turystyczną np. poprzez zarządzanie ruchem (płynność jazdy, strefy parkingowe, strefy dostępu), poprawa jakości powietrza poprzez ograniczanie ruchu (eliminowanie z ruchu pojazdów niespełniających określonych norm, czy ciężkiego ruchu z centrów miast) oraz dodatkowe źródło finansowania dla samorządów na utrzymanie infrastruktury.

Czytaj też: Inteligetnych systemów transportowych będzie więcej

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU