Jeden chętny do produkcji szczecińskich tramwajów

PESA Bydgoszcz chce wyprodukować 22 tramwaje niskopodłogowe dla Szczecina. Bydgoska firma jako jedyna złożyła miastu ofertę. Kontrakt wart 150 mln zł ma być zrealizowany do końca marca 2014 r.
Jeden chętny do produkcji szczecińskich tramwajów

Jak poinformowano w piątek w szczecińskim magistracie, na zaproszenie skierowane do czterech producentów tramwajów odpowiedziała tylko bydgoska PESA. Pozostałe trzy firmy (polski Solaris, czeska Skoda i hiszpański CAF) nie skorzystały z możliwości składania ofert w dwuetapowym przetargu spółki Tramwaje Szczecińskie.

Oferta ma być oceniona w najbliższych tygodniach, a umowa podpisana jesienią tego roku.

PESA zaoferowała dostawę 22 tramwajów wraz ze specjalistycznym sprzętem technicznym do ich obsługi, częściami zamiennymi oraz pakietem szkoleń, w sumie za 150 mln zł netto. Pieniądze na zakup taboru pochodzić mają m.in. z kredytu bankowego i dofinansowania Unii Europejskiej.

Tramwaje mają być jednobryłowe o długości ok. 30 m. Będą mogły zabrać jednocześnie 200 pasażerów, przy czym 40 osób będzie mogło podróżować na siedząco.

Wyposażone będą w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków, bezprzewodowy mobilny internet, elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Wszystkie tramwaje będą musiały być dostarczone do końca marca 2014 r., z czego pierwszych sześć ma trafić do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy. Pozostałych 16 między październikiem 2013 r. a marcem 2014 r.

W grudniu spółka Tramwaje Szczecińskie podpisała umowę z bankiem Millennium na udzielenie 80 mln zł kredytu na zakup tramwajów. Kredyt będzie spłacany do 2023 r. Reszta pieniędzy ma pochodzić z funduszy europejskich w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Według planów do 2014 r. w Szczecinie ma być 28 nowoczesnych tramwajów. W ub.r. na trasy wyjechało już sześć takich pojazdów.

Pesa Bydgoszcz zajmuje się budową, unowocześnianiem i naprawą taboru szynowego. Produkuje elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne oraz tramwaje niskopodłogowe; modernizuje i unowocześnia wagony pasażerskie wszystkich typów, elektryczne zespoły trakcyjne, lokomotywy i wagony towarowe.

Czytaj tez: Co kraj to tramwaj

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE