Kłopotliwe przepisy o naborze urzędników

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 22-07-2011
  • drukuj
W części urzędów zatrudniani są pracownicy bez konkursu i kompetencji. Rząd wycofał się z ujednolicenia zasad zatrudniania w całej administracji.
Kłopotliwe przepisy o naborze urzędników
Brak dostępu do decyzji o wolnych stanowiskach w urzędach łamie konstytucję – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Rząd nie radzi sobie ze skutecznym przeprowadzeniem zwolnień w urzędach. Nie chce też dopuścić do tego, aby zasady dostępu do wszystkich stanowisk urzędniczych były jednolite.

Była na to szansa przy okazji uchwalania przez Sejm nowelizacji ustawy o służbie cywilnej i pracownikach samorządowych.

Niestety w ostatniej chwili Rada Ministrów wydała negatywne stanowisko w tej sprawie. Wskazała, że nie zgadza się na to, aby nabór dotyczący pracowników zatrudnianych na podstawie ustawy o pracownikach urzędów państwowych odbywał się w podobny sposób jak w służbie cywilnej czy w samorządach.

Każdy zainteresowany pracą w administracji centralnej (czyli w ministerstwach, urzędach wojewódzkich czy skarbowych) może zapoznać się z ofertami wolnych stanowisk w internecie na stronie kancelarii premiera. Podobnie jest w samorządach.

W przypadku pozostałych urzędów, do których ma zastosowanie ustawa z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, takiej możliwości już nie ma. Jej przepisy obejmują m.in. pracowników zatrudnionych w kancelariach: Sejmu, Senatu, prezydenta, Sądzie Najwyższym, czy Rządowym Centrum Legislacji - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Hanba ! Tak to jest jak urzednicy decyduja o zatrudnianiu urzednikow.

Horror Urzedy, 2011-07-22 18:14:24 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU