PARTNER PORTALU
  • BGK

Koleje Mazowieckie: Nowe lokomotywy i wagony z Pesy odebrane

  • wnp.pl    31 grudnia 2015 - 11:04
Koleje Mazowieckie: Nowe lokomotywy i wagony z Pesy odebrane
Wartość zakupu 24 pojazdów wyniosła około 267 mln zł, z czego blisko 170 mln zł to dofinansowanie z UE (fot.mat.pras.)

Koleje Mazowieckie odebrały ostatnie wagony piętrowe Pesa Sundeck oraz lokomotywę Gamma, wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz.





Tym samym został zrealizowany cały kontrakt na 24 pojazdy. Składy były testowane m.in. pod względem kompatybilności z posiadanymi już przez KM wagonami piętrowymi.

Obecnie odbywają się szkolenia maszynistów.

PesaSundeck - to pierwsze wagony tego typu, wyprodukowane przez polskiego producenta. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych.

Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.

Cały artykuł czytaj na wnp.pl

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • Pasażer, 2016-02-04 13:55:13

    Do podróżny: Publikując swoją wypowiedź nie miałem na myśli upolityczniania sprawy ani oskarżania kogokolwiek o kradzież funduszy i defraudację itp. Nie jest to moim celem i nie chcę na ten temat prowadzić dyskusji. Chce się odnieść tylko czysto technicznie do sprawy. Gdyby chciał Pan sprawę zbadać ...bliżej to pewnie dotarł by Pan do tych samych informacji, że firma bombardier nie brała udziału w tym przetargu. Dlatego jest PESA. Nie wiem czy były inne firmy, aż tak dogłębnie nie sprawdzałem bo mnie to zwyczajnie nie interesuje i tak jest już po bombkach. Ale to jednak nie zmienia faktu, że skoro towar spełnia wymagania specyfikacji to jest to odpowiedzialność zamawiającego co zamawia i co dostaje, a to przecież zamawiający tworzy specyfikacje. Nie zmienia to faktu, że moim subiektywnym zdaniem komfort podróży w wagonach pesa sundeck jest gorszy niż w wagonach Twindexx Vario bombardiera i nie jest to tylko moje zdanie, gdyż spotykam równie krytyczne rozmowy pasażerów co do organizacji zabudowy wnętrza i ogólnie komfortu podróży.  rozwiń
  • podróżny, 2016-02-04 11:35:29

    Do Pasażer: Musi Pan wiedzieć, że te projekty pociągów zamawiali jeszcze POkrętacze, którzy fundusze na porządne krajowe pociągi ukradli i zamówili "tanie" w przetargu. Resztę pieniędzy, w tym unijne dotacje, przeznaczyli na zysk dla kapitału zachodniego, kupując np.Pendolino. Wszystko jes...t jasne i proste, jak sznurek w kieszeni.  rozwiń
  • Pasażer, 2016-02-04 10:35:00

    Wagony piętrowe pesa sundeck niestety ale w porównaniu do wagonów bombardiera to trochę miniona epoka. Te eksploatowane w kolejach mazowieckich: zimno mimo, że obsługa zapewnia o ogrzewaniu pracującym na max, drzwi węższe długo się otwierają, pomosty i wnętrze ciasne wręcz klaustrofobiczne, schody n...a dolny i górny pokład jak na małej żaglówce - wąskie, w przejściu między rzędami foteli ciasno przy dużym tłoku przeciskanie się to mordęga, fotele węższe, oświetlenie wnętrza wali po oczach, że oślepnąć można, no i "klekączące" jakieś elementy w czasie jazdy jakby stado dzięciołów jechało, czy to jakieś osłony czy mechanizmy tak hałasują, wysłuchać się tego nie daje. Miejsca od okna: mało miejsca na nogi, trzeba stopy odchylać od ściany inaczej jesteś skazany na dotykanie zimnej blachy jakiejś osłony co w obecnych zimowych warunkach nie należy do przyjemności pozycja naprawdę mało przyjemna dla podróżnego. Kto to projektował te wnętrza? Porażka drodzy państwo. Wiem, że produkt polski i dający po części miejsca pracy w kraju, też to popieram, ale dlaczego to zostało zabudowane w tak nieprzemyślany sposób, to już podglądanie lepszych jest zabronione? Generalnie poziom hałasu ogólnego z wózków identyczny jak w bombardierze czyli cicho przyjemnie, ale reszta? Dwója z minusem!  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.