PARTNER PORTALU
  • BGK

Kontrole CBA w 2017 r. Samorządowcy najczęściej kontrolowaną grupą zawodową

  • AH    10 kwietnia 2018 - 11:09
Kontrole CBA w 2017 r. Samorządowcy najczęściej kontrolowaną grupą zawodową
W 2017 r. funkcjonariusze prowadzili 78 kontroli dotyczących osób pełniących funkcje publiczne, w tym 13 kontroli planowych i 65 kontroli doraźnych. Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

W 2017 r. CBA prowadziło 161 kontroli, w tym 27 kontroli planowych i 134 kontrole doraźne. Aż 78 z nich dotyczyło osób pełniących funkcje publiczne.




  • CBA podsumowało w raporcie swoje działania za 2017 r.
  • W ubiegłym roku jednostki organizacyjne Biura prowadziły 441 spraw operacyjnych.
  • Skontrolowano też 78 osób publicznych - głównie urzędników samorządowych.

Jak czytamy w raporcie rocznym Biura przekazanym do parlamentu, z wszystkich 161 kontroli CBA przeprowadzonych w ubiegłym roku, 83 polegało na badaniu określonych przepisami prawa procedur podejmowania i realizacji decyzji gospodarczych.  

W 2017 r. funkcjonariusze prowadzili 78 kontroli dotyczących osób pełniących funkcje publiczne, w tym 13 kontroli planowych i 65 kontroli doraźnych.

W największej liczbie przypadków byli to gminni samorządowcy i osoby zatrudnione w jednostkach podległym gminom - 33 oświadczenia, w 13 przypadkach - urzędnicy z poziomu powiatowego, w 11 przypadkach - kierownicy i pracownicy urzędów państwowych, 10 - sędziowie i osoby zatrudnione w sądownictwie, w czterech przypadkach - parlamentarzyści.

Spośród tych kontroli większość, bo 46 polegało na weryfikacji prawidłowości i prawdziwości danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym.

20 polegało na sprawdzeniu przestrzegania przepisów wprowadzających ograniczenia w podejmowaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, a 12 swoim zakresem obejmowało obydwa z ww. zagadnień.

Ubiegłoroczne działania kontrolne CBA doprowadziły do wszczęcia 6 postępowań wyjaśniających, sprawdzających lub administracyjnych i innych, wszczęto 2 kontrole. Odwołanych zostało także 8 osób z zajmowanego stanowiska lub rozwiązano z nimi umowę o pracę, a w 3 przypadkach organy, do których skierowano wnioski odmówiły odwołania z zajmowanego stanowiska lub rozwiązania stosunku pracy.

Jak wylicza Biuro, kolejne 2 osoby zrezygnowały z pełnienia funkcji publicznej, w 2 przypadkach właściwe organy skarbowe wydały decyzje zobowiązujące do złożenia korekt zeznań podatkowych, w 1 przypadku kontrolowany po zapoznaniu się z wynikami kontroli skierował zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, a w 1 przypadku zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.

W jednym przypadku skierowany został wniosek o ukaranie za naruszenie dyscypliny finansów publicznych do Regionalnej Izby Obrachunkowej, jednak postępowanie to zostało zawieszone z uwagi na zły stan zdrowia kontrolowanego.

W jednym przypadku Instytucja Zarządzająca Małopolskiego RPO wezwała do zwrotu dotacji do projektu w kwocie powyżej 527 tys. zł (przy kwocie dofinansowania powyżej 1 mln zł, tj. 50 proc. kwoty dofinansowania).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.