PARTNER PORTALU
  • BGK

Koszty zalania metra sprawą wykonawcy

  • PAP    28 września 2012 - 16:43
Koszty zalania metra sprawą wykonawcy

Koszty usunięcia awarii - zalania stacji Powiśle - leżą po stronie generalnego wykonawcy budowy II linii metra, a nie miasta - oświadczyła w piątek prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Aby uniknąć opóźnień, tunel pod Wisłą będzie drążony od strony Dworca Wileńskiego.




W piątek prezydent stolicy wraz z dziennikarzami zwiedziła wybudowany tunel centralnego odcinka II linii metra między stacją Rondo Daszyńskiego a stacją Rondo ONZ.

Jak przypomniała Gronkiewicz-Waltz, na stacji Powiśle, którą w sierpniu zalała woda, w wypłukaną przestrzeń pod tunelem Wisłostrady wstrzykiwana jest specjalna mieszanka.

Czytaj też: Wykonawca metra ponosi koszty utrudnień

Od 12 do 23 września wtłoczono już ponad 1,5 tys. metrów sześc. mieszanki. Plan zakłada wypełnienie pustki mieszanką na przełomie września i października. Ostatni etap to zagęszczenie i scalenie gruntów wokół tunelu i przyszłej stacji.

"Termin usunięcia awarii to od 2 do 4 miesięcy. (...) to idzie bardzo dobrze" - oceniła prezydent. "Wykonawca nie zgłasza żadnych wniosków, jeżeli chodzi o dodatkowe koszty z tym związane. Wykonawca jest ubezpieczony" - zaznaczyła.

Także prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk poinformował, że w związku z awarią na stacji Powiśle wykonawca nie zgłasza żadnych roszczeń finansowych do miasta.

Czytaj też: Koszty budowy metra nie wzrosną

"Złożył natomiast dokumenty do ubezpieczyciela i przewiduje się, że wszystkie koszty tych działań zostaną pokryte przez ubezpieczyciela" - dodał Lejk.

Podkreślił, że wykonawca nie złożył także wniosku o zmianę harmonogramu prac. Zaznaczył, że zmianie uległo tylko miejsce startu tarcz, które mają drążyć tunel pod Wisłą.

<!-- pagebreak //-->

Gronkiewicz-Waltz podkreśliła, że inne nieprzewidziane rzeczy, np. niewybuchy, mogą jednak wpłynąć na harmonogram prac. "Akurat ta awaria (Powiśle - red.) nie ma istotnego wpływu na harmonogram, na razie nie ma żadnych istotnych zmian" - mówiła. "Warszawiacy powinni przejechać się metrem II linii w 2014 r." - mówiła.

Dodała, że aby uniknąć opóźnień tunel pod Wisłą drążony będzie od strony Dworca Wileńskiego, a nie stacji Powiśle, jak pierwotnie zakładano.

Dwie tarcze mają ruszyć od strony Dworca Wileńskiego na przełomie stycznia i lutego. Obecnie są tam prowadzone prace przygotowawcze - równolegle do prac naprawczych na stacji Powiśle.

Lejk wyjaśnił, że po awarii powstało kilka raportów dla wojewódzkiego inspektoratu nadzoru budowlanego.

"18, 19 września przedstawiono je inspektoratowi i na tej podstawie wydana została kolejna decyzja nadzoru, która zatwierdziła zaproponowaną przez generalnego wykonawcę technologię naprawy; obecnie jest wdrażana" - mówił.

Przypomniał, że prowadzone są prace na całej długości i na wszystkich obiektach centralnego odcinka II linii metra, tzn. na stacjach i wentylatorniach. Do września wykonano prace o wartości ponad 1,7 mld zł (wysokość całego kontraktu to 4,3 mld zł).

Dodał, że obie tarcze - Anna i Maria - na odcinku między stacją Rondo Daszyńskiego a stacją Rondo ONZ wydrążyły tunel o długości ok. 1,1 km. Przypomniał, że prace na tym odcinku ruszyły w połowie maja 2011 r. Dodał, że maksymalnie w ciągu doby tarcza drążyła ponad 40 m.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.