Kraków zachęca do płacenia podatków

Kraków jest kolejnym polskim miastem, które chce zachęcić swoich mieszkańców do płacenia podatków w mieście. Ci, którzy zdecydują się na taki krok, w tym roku mogą wziąć udział w konkursie i wygrać np. bilety lotnicze czy kurs fotografii.
Kraków zachęca do płacenia podatków
W 2010 r. w Krakowie podatek dochodowy od osób fizycznych odprowadziło 561 tys. 247 osób. Według szacunków w stolicy Małopolski mieszka ok. 150 tys. osób, które z fiskusem rozliczają się w innych miejscowościach. Gdyby choć połowa z nich złożyła PIT w Krakowie, miasto zyskałoby blisko 112,5 mln zł - szacują władze miasta.

- Zameldowanie nie jest warunkiem koniecznym, by płacić tutaj podatki. Gdyby choć jedna trzecia z tych 150 tys. osób, do czego serdecznie zachęcamy, zdecydowała się na taki krok, sytuacja budżetu byłaby inna - mówił w czwartek na konferencji prasowej prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Według przewodniczącego Rady Miasta Krakowa Bogusława Kośmidera, gdyby 150 tys. osób zapłaciło podatki w Krakowie, do budżetu wpłynęłoby ponad 200 mln zł, a to załatwiłoby większość problemów. Zastrzegł, że uzyskanie takiej kwoty nie jest możliwe szybko.

Do końca kwietnia będzie prowadzona kampania "Kraków tu płacę podatki".

- Stawiamy w tej kampanii na pozytywne przesłanie. Chcemy, by wszyscy, którzy w Krakowie płacą podatki - nie tylko ci, którzy zdecydują się na to teraz - mieli z tego korzyści. Stąd hasło kampanii "Płacisz - wygrywasz podwójnie" - mówi przewodniczący Rady Miasta Krakowa Bogusław Kośmider.

Dodał, że w kampanię mocno angażują się poszczególne dzielnice miasta.

Wszyscy, którzy poprawnie wypełnią formularz aktualizacyjny ZAP-3 wskazując w nim krakowski adres zamieszkania i złożą go w jednym z urzędów skarbowych na terenie Krakowa mogą wziąć udział w konkursie organizowanym na miejskim portalu internetowym. Na zwycięzców czekają m.in. wejściówki na miejskie wydarzenia kulturalne. Pierwsza tura konkursu trwa od 15 marca do końca czerwca, a kolejne do 30 września i do 15 grudnia.

- Kampania opiera się na przekazie "Płacisz - wygrywasz podwójnie". Raz wygrywa się, bo te podatki wracają w postaci inwestycji i zadań, które miasto finansuje, a drugi raz, bo można wygrać nagrody w konkursie - mówił dyrektor Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa Marcin Kandefer.

Po 1 kwietnia w wybranych miejscach pojawi się m.in. kilkadziesiąt billboardów. W budynkach krakowskich uczelni, urzędu miasta, w siedzibach Rad Dzielnic i wybranych firm zawiśnie 500 plakatów. Kampania będzie również obecna w komunikacji miejskiej dzięki spotom reklamowym wyświetlanym w BUS TV. Koszt kampanii to 16 tys. zł.

Jak mówił Kośmider, w przyszłości dla płacących podatki w Krakowie być może uda się wprowadzić preferencje przy rekrutacji dzieci do żłobków czy przedszkoli.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU