Kryzysowa rezerwa jest obowiązkowa

Rozwiązanie rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe nie zwalnia z obowiązku realizacji zadań w tym zakresie, jeśli takie wystąpią po jej likwidacji – przypomina Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie.
Kryzysowa rezerwa jest obowiązkowa

RIO podkreśla, że rezerwa celowa na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego jest obligatoryjna. W budżecie samorządu tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 proc. wydatków budżetu jednostki pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz na obsługę długu.

Jednocześnie izba przypomina, że zarządzania kryzysowego nie należy mylić ze stanem klęski żywiołowej, który reguluje ustawa o stanie klęski żywiołowej.

Zarząd jednostki dokonuje podziału rezerw, w tym rezerw celowych, do których należy rezerwa na zarządzanie kryzysowe.

- Zatem organ wykonawczy może w drodze uchwały albo zarządzenia rozdysponować rezerwę na zarządzanie kryzysowe w każdym okresie roku budżetowego. Rozwiązanie rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe nie zwalnia z obowiązku realizacji zadań w tym zakresie, jeśli takie wystąpią po jej rozwiązaniu - przypomina RIO.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU