PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódź pozbędzie się banerów reklamowych

  • JS    7 grudnia 2017 - 23:00
Łódź pozbędzie się banerów reklamowych
Kodeks reklamowy został uchwalony przez łódzkich radnych rok temu (fot. mat. pras.)

Za trzy tygodnie banery reklamowe staną się w Łodzi nielegalne. 1 stycznia 2018 roku upływa termin na ich usunięcie wynikający w kodeksu reklamowego




Kodeks reklamowy został uchwalony przez łódzkich radnych rok temu. Jego zapisy dla wszystkich nowych reklam zaczęły obowiązywać 1 stycznia 2017 roku. Oznacza to, że każdy, kto chce na terenie Łodzi umieścić nową reklamę musi dostosować ją do zapisów kodeksu.

Kodeks określa maksymalną powierzchnię reklam, ich kształt i liczbę, jaka może się pojawić na poszczególnych nieruchomościach. Zakazuje natomiast od 1 stycznia 2017 roku umieszczania w Łodzi nowych reklam na banerach, lawetach i wyświetlanych na ekranach LED.

Dla reklam, które istniały legalnie na terenie Łodzi w momencie, kiedy kodeks reklamowy wszedł w życie, wprowadzone zostały okresy przejściowe na ich dostosowanie do przepisów. Pierwszy z nich upływa 1 stycznia 2018 roku – banery reklamowe staną się tego dnia nielegalne. Wyjątkiem są jedynie reklamy promujące wydarzenia np. sportowe czy kulturalne. Można je wywiesić w określonych miejscach na krótko przed rozpoczęciem imprezy.

Dla pozostałych nośników na odpowiednich obszarach miasta okresy przejściowe upłyną w roku 2020 i 2022.

Łódź jest podzielona na trzy obszary. Pierwszy obejmuje park kulturowy ul. Piotrkowskiej, którego zapisy są powtórzone w kodeksie reklamowym.

Drugi obszar to ścisłe centrum miasta, gdzie czas na dostosowanie reklam do zapisów kodeksu upłynie 1 stycznia 2020 roku.

Dla pozostałego obszaru Łodzi czas na dostosowanie reklam to 1 stycznia 2022 roku.

Kodeks został przygotowany przy udziale mieszkańców, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców. To właśnie mieszkańcy wskazali w konsultacjach społecznych na banery, ekrany LED i lawety, jako najbardziej zaśmiecające przestrzeń i przeszkadzające nośniki reklamowe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.