Łódź wypłynie na Okęciu

  • Przegląd prasy/Życie Warszawy
  • 03-09-2010
  • drukuj
Lotnisko w Łodzi spróbuje przy okazji remontu stołecznego portu przejąć na stałe część lotów z Warszawy. Na jego korzyść przemawiają dwa razy niższe stawki i opóźnienie inwestycji w Modlinie.
Łódź wypłynie na Okęciu

Niewielkie Lotnisko Reymonta na trzy kolejne weekendy przejmie większość samolotów z Warszawy. Pierwsze loty już w sobotę. Z powodu remontu skrzyżowania pasów startowych na Lotnisku Chopina tylko w ten weekend do Łodzi zostanie skierowanych 100 samolotów. To pięć razy więcej niż normalnie – informuje „Życie Warszawy”.

Wszyscy stają tam na głowie, by poradzić sobie z gigantycznym ruchem. Stanowiska biur podróży przenoszono do terminalu 1, bo w terminalu 2 pasażerowie będą tylko odprawiani. Trwa walka o każdy metr kwadratowy. Obok terminalu wyrósł namiot dla pasażerów.

Obsługa łódzkiego portu wypożyczyła z innych lotnisk dwie pary schodów do samolotów, a od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego dodatkowe autobusy, które będą jeździć po płycie lotniska. Z Warszawy przyjedzie 30 funkcjonariuszy straży granicznej. Budowniczowie nowego terminalu dostali nakaz wyłączenia dźwigów i ustawienia ich tak, żeby wygospodarować dodatkowe miejsca dla odrzutowców.

Według wstępnych obliczeń, Łódź obsłuży w trzy wrześniowe weekendy 226 startów i lądowań. Lotnisko Reymonta przejmie więc nieproporcjonalnie duży ruch i zyska najwięcej ze wszystkich portów w Polsce na paraliżu lotniczym Warszawy. Lotnisko Chopina utraci zaś ok. 10 mln zł przychodów.

Jeśli Łodzi się uda, a później wykorzysta to sprawnie marketingowo, może przejąć część ruchu ze stolicy. Tanim przewoźnikom może się opłacać uruchamiać stąd połączenia.

Porównanie opłat lotniskowych wypada w sposób miażdżący na korzyść Łodzi. Za obsługę boeinga 737 zabierającego na pokład 147 pasażerów przewoźnik musi zapłacić w Warszawie 11,5 tys. zł, a w Łodzi – tylko 6,3 tys. zł. W przypadku ATR 42 (52 pasażerów) jest to odpowiednio: 4 i 1,8 tys. zł – podaje „Życie Warszawy”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.