Lotnisko Babimost, Zielona Góra-Warszawa, LOT: 2017 przełomowym rokiem dla lotniska w Babiomoście

• Od 1 marca z lotniska Zielona Góra-Babimost do Warszawy i z powrotem polecimy z nowym-starym przewoźnikiem. Do Babimostu wraca bowiem po latach LOT.
• Władze województwa zapowiadają też ekspertyzy w zakresie kierunków połączeń międzynarodowych. - Mamy 7 mln zł na realizację połączenia międzynarodowego – wyjaśnia marszałek Elżbieta Polak.
• W lubuskim porcie powstanie ponadto Ośrodek Szkolenia Lotniczego Westwings, w którym prowadzone będą szkolenia praktyczne dla przyszłych pilotów. Lotnisko może być też w przyszłości wykorzystywane do celów wojskowych.
Lotnisko Babimost, Zielona Góra-Warszawa, LOT: 2017 przełomowym rokiem dla lotniska w Babiomoście
Władze woj. lubuskiego mają ambitne plany na rozwój portu lotniczego Zielona Góra (fot.wikipedia.org/99kerob)

Jak podaje lubuski urząd marszałkowski, do przetargu na loty do Warszawy stanęły dwa podmioty: dotychczasowy przewoźnik firma Sprint Air oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. I to właśnie ten drugi podmiot przedstawił najkorzystniejszą ofertę, zarówno cenową – 12,1 mln zł, jak i promocyjną.

Obsługa połączenia na trasie Zielona Góra/Babimost – Warszawa przez firmę LOT, a tym samym powrót do siatki połączeń, pozwoli pasażerom na zaplanowanie dalszej podróży z przesiadką w stolicy.

- Babimost będzie ósmym polskim, regionalnym portem lotniczym z regularnymi połączeniami z Warszawą, wpisanymi w siatkę połączeń. To dość istotny ruch – komentował doradca zarządu województwa lubuskiego ds. połączeń lotniczych Jacek Plis.

Do Warszawy latać będzie Bombardier Q400, który na pokład będzie mógł zabrać 78 pasażerów. Przewoźnik realizować będzie sześć par połączeń. - Wyloty odbywać się będą od poniedziałku do soboty, a przyloty od niedzieli do poniedziałku. Pozwoli to, np. na weekendowy pobyt w stolicy – wyjaśnił Jacek Plis.

Z Zielonej Góry za granicę, tylko gdzie?

Jak zapewniał Michał Anczykowski, dyrektor Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost lotnisko jest przygotowane do obsługi proponowanego rodzaju samolotu oraz większej liczby pasażerów.

Co z przetargiem na połączenia międzynarodowe?

- Mamy praktycznie przygotowany przetarg i zabezpieczone środki finansowe na takie połączenie. Samorząd województwa zagwarantował 15 mln zł na realizację połączeń lotniczych. Mamy też zagwarantowaną dotację z miasta Zielona Góra 2 mln w tym i następnym roku. Więc mamy 19 mln zł łącznie. Po odjęciu 12 mln zł przeznaczonych na realizację połączenia z Warszawą pozostaje 7 mln na realizację połączenia międzynarodowego. Najpierw jednak chcemy zakończyć ocenę ekspercką w zakresie kierunków połączeń – wyjaśniła marszałek Polak.

Marszałek podkreślała także, że samorząd województwa chciałby w tym roku odwiesić działalność spółki lotniczej i podpisać umowę z portem lotniczym oraz partnerami: miastem Zielona Góra, IKEĄ, gminą Babimost, Kostrzyńsko-Słubicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. – Myślę, że to będzie przełomowy rok dla lotniska w Babiomoście – zakończyła.

Szkolenia dla pilotów i baza wojskowa – plany ambitne

Kolejnym krokiem do rozwoju infrastruktury lotniskowej ma być ośrodek szkoleniowy dla pilotów.

23 stycznia marszałek Elżbieta Polak, Michał Zienkiewicz, prezes firmy Westwings i Michał Anczykowski, dyrektor Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost podpisali list intencyjny ws. utworzenia w Porcie Lotniczym Zielona Góra-Babimost Ośrodka Szkolenia Lotniczego Westwings, w którym prowadzone będą szkolenia praktyczne dla przyszłych pilotów.

Podpisanie listu intencyjnego (fot.lubuskie.pl)
Podpisanie listu intencyjnego (fot.lubuskie.pl)

Firma Westwing planuje prowadzić szkolenia praktyczne z wykorzystaniem urządzenia do symulacji lotu zainstalowanego na terenie Portu Lotniczego oraz samolotu szkoleniowego z wykorzystaniem infrastruktury lotniska.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU