PARTNER PORTALU
  • BGK

Marketing gminny coraz ważniejszy

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita    5 lutego 2010 - 06:48

Gminy do promocji wykorzystują swoje herby i flagi. Coraz więcej samorządów ma także swoje logo, popularność zyskują też lokalne pieniądze.




Prawo do ustanawiania przez jednostki samorządu terytorialnego własnych herbów, flag, emblematów oraz insygniów wynika z przepisów ustawy o odznakach i mundurach. Podjęcie uchwał w tych sprawach należy do wyłącznej kompetencji właściwej rady (sejmiku).

Gminne rady, podejmując uchwały w sprawie herbu, flagi oraz innych gminnych symboli, bardzo często określają również zasady korzystania z nich, na przykład przez mieszkańców czy lokalnych przedsiębiorców.

Umieszczenie herbu gminy na produkowanych na jej terenie wyrobach jest niewątpliwie promocją. Konsumenci zapoznają się w ten sposób z miejscem pochodzenia danego produktu, a przez to i sama gmina staje się im znana. Podobnie jest z emitowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego pieniędzmi.

Lokalne dukaty, funty zbójnickie, merki i inne monety nie mogą być traktowane jako obowiązujące na danym terenie znaki pieniężne. To po prostu bony towarowe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • weneca, 2010-02-08 12:28:08

    ale do tego jest potrzebny dobry gospodarz a nie taki wójt ( były I sekretarz PZPR , po studiach ML , obecnie zrzeszenie rodzin Katolickich ) który ma zaplecze popleczników a jego specjalnością jest zaciąganie kredytów , jak wybiera się radnych na 11 jeden wyższe wykształcenie reszta to rolnik , o...perator , inkasent ele. górnik , kierowca itd.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.