Marketing gminny coraz ważniejszy

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 05-02-2010
  • drukuj
Gminy do promocji wykorzystują swoje herby i flagi. Coraz więcej samorządów ma także swoje logo, popularność zyskują też lokalne pieniądze.

Prawo do ustanawiania przez jednostki samorządu terytorialnego własnych herbów, flag, emblematów oraz insygniów wynika z przepisów ustawy o odznakach i mundurach. Podjęcie uchwał w tych sprawach należy do wyłącznej kompetencji właściwej rady (sejmiku).

Gminne rady, podejmując uchwały w sprawie herbu, flagi oraz innych gminnych symboli, bardzo często określają również zasady korzystania z nich, na przykład przez mieszkańców czy lokalnych przedsiębiorców.

Umieszczenie herbu gminy na produkowanych na jej terenie wyrobach jest niewątpliwie promocją. Konsumenci zapoznają się w ten sposób z miejscem pochodzenia danego produktu, a przez to i sama gmina staje się im znana. Podobnie jest z emitowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego pieniędzmi.

Lokalne dukaty, funty zbójnickie, merki i inne monety nie mogą być traktowane jako obowiązujące na danym terenie znaki pieniężne. To po prostu bony towarowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

ale do tego jest potrzebny dobry gospodarz a nie taki wójt ( były I sekretarz PZPR , po studiach ML , obecnie zrzeszenie rodzin Katolickich ) który ma zaplecze popleczników a jego specjalnością jest zaciąganie kredytów , jak wybiera się radnych na 11 jeden wyższe wykształcenie reszta to rolnik , o...perator , inkasent ele. górnik , kierowca itd. rozwiń

weneca, 2010-02-08 12:28:08 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


PARTNER SERWISU