Marketing gminny coraz ważniejszy

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 05-02-2010
  • drukuj
Gminy do promocji wykorzystują swoje herby i flagi. Coraz więcej samorządów ma także swoje logo, popularność zyskują też lokalne pieniądze.

Prawo do ustanawiania przez jednostki samorządu terytorialnego własnych herbów, flag, emblematów oraz insygniów wynika z przepisów ustawy o odznakach i mundurach. Podjęcie uchwał w tych sprawach należy do wyłącznej kompetencji właściwej rady (sejmiku).

Gminne rady, podejmując uchwały w sprawie herbu, flagi oraz innych gminnych symboli, bardzo często określają również zasady korzystania z nich, na przykład przez mieszkańców czy lokalnych przedsiębiorców.

Umieszczenie herbu gminy na produkowanych na jej terenie wyrobach jest niewątpliwie promocją. Konsumenci zapoznają się w ten sposób z miejscem pochodzenia danego produktu, a przez to i sama gmina staje się im znana. Podobnie jest z emitowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego pieniędzmi.

Lokalne dukaty, funty zbójnickie, merki i inne monety nie mogą być traktowane jako obowiązujące na danym terenie znaki pieniężne. To po prostu bony towarowe.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

ale do tego jest potrzebny dobry gospodarz a nie taki wójt ( były I sekretarz PZPR , po studiach ML , obecnie zrzeszenie rodzin Katolickich ) który ma zaplecze popleczników a jego specjalnością jest zaciąganie kredytów , jak wybiera się radnych na 11 jeden wyższe wykształcenie reszta to rolnik , o...perator , inkasent ele. górnik , kierowca itd. rozwiń

weneca, 2010-02-08 12:28:08 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE