Miasta szykują się do wprowadzania opłat za reklamy

  • Dziennik Gazeta Prawna
  • 03-08-2015
  • drukuj
Nowa opłata od tablic i urządzeń reklamowych może znacznie zwiększyć dochody dużych miast. Część z nich powołała już zespoły, które opracowują uchwały pozwalające na ściąganie pieniędzy.
Miasta szykują się do wprowadzania opłat za reklamy
fot. mr_kaczor/flickr

Jak wynika z sondy "Dziennika Gazety Prawnej" przeprowadzonej w największych miastach, nową opłatę od właścicieli nieruchomości, na której znajdują się reklamy, zamierzają wprowadzić m.in. Warszawa, Kraków, Poznań, Opole, Gdańsk i Łódź. – Został już powołany zespół, który zajmuje się całościowym podejściem do reklam, w tym uregulowaniem opłaty – przyznaje Marcin Masłowski, rzecznik miasta Łodzi.

Samorządy czekają na razie na formalne wejście w życie ustawy krajobrazowej – nastąpi to 11 września.

– Rada gminy musi uchwalić najpierw zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ponieważ może wprowadzić opłatę reklamową jedynie na obszarach, dla których obowiązują takie zasady – wyjaśnia Beata Kleszcz.

Dopiero wtedy, jak dodaje dr Rafał Dowgier z Katedry Prawa Podatkowego Uniwersytetu w Białymstoku, rada może przyjąć uchwałę w sprawie opłaty reklamowej.

Zdaniem eksperta, jeśli gminy się pospieszą, nową daninę będą mogły pobierać już od 1 stycznia 2016 r.

Cały artykuł czytaj tu

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE