Miliony od UEFA dla polskich miast

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 15-11-2010
  • drukuj
Cztery polskie miasta, w których odbędą się mecze piłkarskie Euro 2012, otrzymają od UEFA ponad 5 mln euro (ok. 20 mln zł) w gotówce, sprzęcie oraz prawach marketingowych - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".

Cztery polskie miasta, w których odbędą się mecze piłkarskie Euro 2012, otrzymają od UEFA ponad 5 mln euro (ok. 20 mln zł) w gotówce, sprzęcie oraz prawach marketingowych - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".

Zdaniem gazety to efekt długotrwałych negocjacji, bo początkowo europejska federacja piłkarska nie chciała dać ani eurocenta. Przyznana kwota to o ponad 15 proc. więcej, niż otrzymały w 2008 r. miasta austriackie.

3,25 mln euro otrzymają miasta na organizację stref kibica (dla tych, którzy nie zdołali kupić biletów), ponad 1 mln euro w sprzęcie (telebimy, nagłośnienie itp.) oraz trudne do oszacowania prawa marketingowe np. do reklamowania miasta przed transmisja meczu.

Najwięcej otrzyma Warszawa - milion euro na zorganizowanie stref kibica oraz dużo drogiego sprzętu. Gdańsk, Poznań i Wrocław otrzymają na zorganizowanie takich stref po 750 tys. euro.

Europejska federacja pokryje również koszty tzw. city dressingu czyli tysięcy banerów, plakatów i płotków z logo Euro 2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU