PARTNER PORTALU
  • BGK

Mniej reklam w Gdańsku

  • PAP    31 stycznia 2013 - 18:58
Mniej reklam w Gdańsku

O ok. 10-20 proc. może spaść w Gdańsku liczba reklam. Nowe zasady ich lokalizacji i wielkości na terenach i budynkach komunalnych ustalił prezydent miasta Paweł Adamowicz.




"Nadmiar reklam i nieuporządkowanie przestrzeni publicznej, w tym też kolorystyka elewacji, są odbierane źle przez mieszkańców i turystów" - powiedział w czwartek na konferencji prasowej dyrektor Wydziału Urbanistyki Architektury i Ochrony Zabytków Urzędu Miejskiego w Gdańsku Andrzej Duch.

Jego zdaniem ten stan rzecz to głównie efekt niedoskonałości prawa. "Krajowe przepisy w zasadzie nie dają możliwości społecznościom lokalnym dbania o własną przestrzeń. Nawet jeśli jakieś elementy reklamowe wieszane są wbrew prawu, to słabe są możliwości działania nadzoru budowlanego" - dodał Duch.

Kierownik Referatu Estetyzacji Miasta Gdańska Michał Szymański przyznał, że nowe rozwiązania dotyczące rozmieszczenia reklam w mieście nie wprowadzą w tej dziedzinie rewolucji.

"Zdecydowana większość przestrzeni miejskiej, gdzie znajdują się reklamy, należy do osób prywatnych. Celem władz miasta nie jest walka z reklamą, lecz jej uporządkowanie i opanowanie chaosu przestrzennego, który ta reklama powoduje" - podkreślił Szymański.

Zarządzenie prezydenta Adamowicza nie dopuszcza umieszczania nośników reklam m.in. na mostach, wiaduktach i kładkach; na fasadach budynków; w parkach oraz na tle zieleni; na pojazdach nie będących w ruchu; w obrębie cmentarzy, w sąsiedztwie pomników, miejsc pamięci oraz przy szkołach.

Zgodnie z decyzją prezydenta, banerów nie będzie można wieszać także na barierkach oddzielających jezdnie, torowiska i przystanki, za wyjątkiem reklamy okolicznościowej - dotyczącej imprez kulturalnych.

Uregulowana została wielkość reklam podczas remontów budynków - na obiektach zabytkowych będzie ona ograniczona do 30 proc. powierzchni siatki wiszącej na rusztowaniu.

Zarządzenie prezydenta Gdańska wprowadziło także podział miasta na dwie strefy: tożsamości - obejmującą głównie zabytkowe Śródmieście, dzielnicę Wrzeszcz, tereny postoczniowe i pas nadmorski - oraz pozostały obszar administracyjny miasta.

W pierwszej strefie wolnostojąca reklama będzie mogła mieć wielkość do 9 metrów kwadratowych, w drugiej do 18 metrów kwadratowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.