PARTNER PORTALU
  • BGK

Mniej wydają dzięki wspólnemu ubezpieczeniu

  • PAP    11 kwietnia 2013 - 21:00
Mniej wydają dzięki wspólnemu ubezpieczeniu

O ok. 30 proc. samorząd Rudy Śląskiej i związane z nim instytucje zmniejszyły wydatki na ubezpieczenia dzięki wspólnemu ubezpieczeniu miejskiego majątku, w ramach jednego przetargu. Samorządowcy wskazują, że była to trudna operacja, ale dała realną oszczędność.




"Mamy obecnie zintegrowany system kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej Urzędu Miasta, miejskich jednostek organizacyjnych oraz samorządowych jednostek kultury, którego kluczowym elementem organizacyjnym jest zawieranie umów ubezpieczenia w ramach wspólnego przetargu, przeprowadzanego przez miasto w oparciu o procedurę prawa zamówień publicznych" - wyjaśnił w czwartek rzecznik rudzkiego magistratu Adam Nowak.

Głównym rodzajem ubezpieczeń zawieranych w ramach tego systemu jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej wszystkich jednostek. Rudzki samorząd ubezpieczył w ten sposób nie tylko drogi, szkoły czy budynki urzędu miasta i samochody, ale także inne obiekty: ośrodki sportu i kultury, muzeum, urząd pracy, dom pomocy społecznej, izbę wytrzeźwień, itp.

Czytaj też: 12 śląskich miast analizuje wspólne ubezpieczenia

Według Nowaka skala oszczędności w środkach wydatkowanych na ubezpieczenia przez miejskie jednostki organizacyjne przekroczyła 30 proc., ale to nie jedyny efekt wprowadzonej w ubiegłym roku zmiany.

"Inne efekty to m.in. ograniczenie nakładów czasu, sił i środków angażowanych przez Urząd Miasta i poszczególne jednostki w organizację spraw związanych z wykonywaniem umów ubezpieczenia oraz zwiększenie funkcjonalności zawieranych ubezpieczeń i stopnia bezpieczeństwa ubezpieczeniowego" - wyjaśnił rzecznik.

Zaletą takiego ubezpieczenia jest np. ustalenie wspólnych limitów odpowiedzialności oraz dokładne dostosowanie wysokości sum ubezpieczenia do potrzeb poszczególnych jednostek. W umowie z ubezpieczycielem udało się też zwiększyć zakres i wysokość ochrony ubezpieczeniowej.

Ubezpieczycielem w Rudzie Śląskiej została firma Compensa, a łączna wartość zawartych umów to blisko 300 tys. zł.

"Opracowanie i wdrożenie zintegrowanej obsługi ubezpieczeniowej, która pozwoliła na osiągniecie tych rezultatów, było procesem o dużym stopniu złożoności, który wymagał wielomiesięcznej pracy analitycznej" - zaznaczył Nowak.

Możliwość wspólnego ubezpieczenia majątku należącego do gmin analizuje obecnie także Górnośląski Związek Metropolitalny (GZM), skupiający 12 miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego. Rozważany jest też pomysł stworzenia samorządowego systemu ubezpieczeń wzajemnych.

Do szukania możliwości wspólnego ubezpieczenia samorządowców skłonił sukces grupowego przetargu na zakup energii elektrycznej, dzięki któremu gminy Śląska i Zagłębia zaoszczędziły w sumie ok. 8 mln zł. Przedstawiciele GZM są przekonani, że również wspólny zakup ubezpieczeń majątkowych może przynieść znaczące oszczędności.

Jeżeli okaże się, że koncepcja stworzenia towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych dla samorządów nie będzie możliwa do realizacji, gminy mogłyby ogłosić wspólny przetarg na ubezpieczenie swoich obiektów, samochodów, dróg itp. Oprócz wspólnych zakupów prądu i ewentualnie ubezpieczeń, GZM myśli także o grupowych zakupach innych rzeczy, np. paliwa, samochodów, autobusów czy źródeł światła, w ramach Metropolitalnego Centrum Zakupu Hurtowego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.