PARTNER PORTALU
  • BGK

Muzeum zrywa szmaty

  • Przegląd prasy/Życie Warszawy/PAP    13 grudnia 2010 - 06:24
Muzeum zrywa szmaty

Z zabytkowej elewacji Muzeum Narodowego mają zniknąć płachty reklamowe. Tym śladem powinni pójść wszyscy, bo eksperci twierdzą że w stolicy panuje estetyczny bałagan.




Na usunięcie bannerów zgodzili się sponsorzy placówki, czyli Polkomtel i PKN Orlen. To precedens: reklamodawcy zauważyli szansę na promowanie swoich marek w porządkowaniu przestrzeni publicznej, a nie w jej zaśmiecaniu – sygnalizuje „Życie Warszawy”.

Ta pozytywna inicjatywa muzeum nie zmienia jednak tego, że ścisłe centrum Warszawy – np. budynki wzdłuż Al. Jerozolimskich – wyglądają jak reklamowy śmietnik. Płachtami zasłonięty jest m.in. Dworzec PKP Śródmieście, Rotunda, Universal i dawna Cepelia

Tymczasem antyreklamowe rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z połowy grudnia zeszłego roku miało usunąć płachty z okien budynków polskich miast. Dlaczego prawie nic się nie zmieniło? Nowe przepisy dotyczą tylko domów mieszkalnych. Poza tym są pełne luk, które wykorzystują firmy reklamowe – wytyka „Życie Warszawy”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (5)

  • porzadny kandydat , 2010-12-13 12:52:47

    juz najwyzszy czas pozrywac te "dekoracje wyborcze". wybory byly w listopadzie a to jak wisialo tak wisi - nie do konca to rozumiem . czy to az takie ladne ze tak dlugo musi wisiec?
  • stara ciuchcia, 2010-12-13 12:42:55

    Jutro? To będzie futro! Jak zawsze kandydaci wystrychną nas na dudka i nawet nie posprzątają po sobie!
  • mlody gniewny, 2010-12-13 12:33:30

    nie wspominajac o plakatach wyborczych ktorych mnostwo we wszystkich miastach - tez powinni z tym zrobic porzadek i to nie za miesiac tylko juz od jutra