Muzeum zrywa szmaty

  • Przegląd prasy/Życie Warszawy/PAP
  • 13-12-2010
  • drukuj
Z zabytkowej elewacji Muzeum Narodowego mają zniknąć płachty reklamowe. Tym śladem powinni pójść wszyscy, bo eksperci twierdzą że w stolicy panuje estetyczny bałagan.
Muzeum zrywa szmaty

Na usunięcie bannerów zgodzili się sponsorzy placówki, czyli Polkomtel i PKN Orlen. To precedens: reklamodawcy zauważyli szansę na promowanie swoich marek w porządkowaniu przestrzeni publicznej, a nie w jej zaśmiecaniu – sygnalizuje „Życie Warszawy”.

Ta pozytywna inicjatywa muzeum nie zmienia jednak tego, że ścisłe centrum Warszawy – np. budynki wzdłuż Al. Jerozolimskich – wyglądają jak reklamowy śmietnik. Płachtami zasłonięty jest m.in. Dworzec PKP Śródmieście, Rotunda, Universal i dawna Cepelia

Tymczasem antyreklamowe rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z połowy grudnia zeszłego roku miało usunąć płachty z okien budynków polskich miast. Dlaczego prawie nic się nie zmieniło? Nowe przepisy dotyczą tylko domów mieszkalnych. Poza tym są pełne luk, które wykorzystują firmy reklamowe – wytyka „Życie Warszawy”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (5)ZOBACZ WSZYSTKIE

juz najwyzszy czas pozrywac te "dekoracje wyborcze". wybory byly w listopadzie a to jak wisialo tak wisi - nie do konca to rozumiem . czy to az takie ladne ze tak dlugo musi wisiec?

porzadny kandydat , 2010-12-13 12:52:47 odpowiedz

Jutro? To będzie futro! Jak zawsze kandydaci wystrychną nas na dudka i nawet nie posprzątają po sobie!

stara ciuchcia, 2010-12-13 12:42:55 odpowiedz

nie wspominajac o plakatach wyborczych ktorych mnostwo we wszystkich miastach - tez powinni z tym zrobic porzadek i to nie za miesiac tylko juz od jutra

mlody gniewny, 2010-12-13 12:33:30 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


PARTNER SERWISU